דובר צה"ל פרסם היום (חמישי) תיעודים חדשים מפעילות חיל האוויר במהלך מבצע "עם כלביא". לראשונה בתולדותיה, ישראל יצאה למתקפת פתע נגד איראן במבצע שנמשך 13 ימים. כבר במכת הפתיחה, שהחלה בערך בשעה 3:00 ביום שישי לפני כשבועיים, הצליחה ישראל לחסל שורה של מפקדים בכירים ומדעני גרעין של משמרות המהפכה, להרוס בסיסים חשובים של משטר האייתללות ובעיקר – להפתיע את איראן.
על פי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כוחותינו הרסו את מתקן ההעשרה המרכזי בנתנז, את מתקן המרת האורניום באיספהאן ואת מתקן המים הכבדים באראק. בנוסף, כוחותינו תקפו את תעשיית ייצור הטילים הבליסטיים של איראן, הרסו מפעלים לייצור טילים ופגעו אנושות במאגרים קיימים. כמו כן, הושמדו רוב משגרי הטילים.
בהמשך ארצות הברית פתחה במתקפה ממוקדת לעבר מתקן הגרעין הגדול באיראן, הנמצא מתחת לפני הקרקע והייתה נדרשת תחמושת רבה על מנת להשמידו – מתקן פורדו.
הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ הכריז: "השגנו את יעדנו בתקיפה המוצלחת על שלושת אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן". בפוסט שכתב ברשת החברתית שבבעלותו Truth Social כתב: "כל המטוסים כבר מחוץ למרחב האווירי האיראני. מטען מלא של פצצות הוטל על האתר המרכזי – פורדו. ברכות ללוחמים האמריקאים האמיצים שלנו".
צפו בתיעודים נוספים:




