פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור נגד באשר מוסא, צעיר בן 22 מהיישוב דיר אל-אסד, בגין שורה של עבירות ביטחוניות חמורות, ובראשן מגע עם סוכן חוץ איראני.
על פי כתב האישום, מוסא הצטרף לקבוצת חיפוש עבודה באפליקציית טלגרם, ובמהלך חודש מרץ האחרון קיבל הודעה פרטית מסוכן חוץ שהזדהה בשם הבדוי "יורי". בהודעה נכתב: "אם מישהו רוצה לעבוד עם הכנסה חודשית של 24,000 ₪, שלח הודעה… אנחנו קבוצה של קפיטליסטים שמאלנים המתנגדים לנתניהו". מוסא, כך נטען, השיב לאחר מספר ימים: "סבבה… איך נתקדם?".

ביצע כ-6 משימות עבור האיראנים: תושב חיפה מואשם בריגול
מנקודה זו, במשך כחודשיים ועד למעצרו בחודש מאי, ניהל מוסא קשר רציף עם המפעיל האיראני וביצע עבורו משימות שונות. בין היתר, נדרש מוסא לתלות שלט במקום ציבורי עם הכיתוב "ביבי דיקטטור" ולהעביר לידי הסוכן קבוצת טלגרם המונה אלפי משתתפים.
אולם, המשימות הסלימו במהירות והפכו למסוכנות באופן ישיר. באחד המקרים, הורה לו הסוכן להכין דוקרנים ולפזרם על כבישים במטרה לגרום נזק לכלי רכב נוסעים. על פי האישום, מוסא אכן פעל על פי ההוראה, ובשעות הלילה המאוחרות פיזר את הדוקרנים על כביש הסמוך למעונות סטודנטים, ובכך יצר סיכון ממשי לחיי אדם. לאחר שמספר רכבים חלפו במקום, הוא אסף את הדוקרנים שנותרו ונמלט. את כל משימותיו תיעד מוסא והעביר לסוכן כהוכחה לביצוע. בתמורה, קיבל תשלום במטבעות וירטואליים.

חשד לריגול לטובת איראן: צעיר מחיפה גויס דרך אתר חיפוש עבודה
בבקשת הפרקליטות להארכת מעצרו עד תום ההליכים, הדגישה עו"ד דרימר-יאיר את חומרת מעשיו. "מוסא ביצע עבירות שיש בהן כדי לסכן את ביטחון הציבור והמדינה בשל בצע כסף", ציינה. עוד הוסיפה כי "מוסא ביצע עבירות ביטחוניות בזמן שמדינת ישראל מנהלת מלחמה מהקשות שידעה, בחזיתות רבות וביניהן איראן, בעודו מודע לכך שהגורם עמו היה בקשר הוא סוכן חוץ, גורם אשר עוין את מדינת ישראל".
למוסא יוחסו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב וסיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה.
