accessibility-icon
share-icon
הבחירה המועדפת על הנשיא: צילום: רויטרס
הבחירה המועדפת על הנשיא: צילום: רויטרס

טראמפ חושף: סוכנים ישראלים היו בתוך פורדו לאחר התקיפה

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)

38

32

like

4

dislike

הנשיא טראמפ חשף כי סוכנים ישראלים סיירו על אדמת איראן באופן פיזי, וביקרו באתר הגרעין פורדו לאחר התקיפה האמריקנית • לדבריו, הסוכנים גילו הרס מוחלט • את הדברים אמר לאחר שדיווח ב-CNN טען כי המתקנים לא הושמדו לחלוטין • טראמפ הבהיר כי "תוכנית הגרעין של איראן חזרה עשרות שנים אחורה"


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חשף היום (רביעי) בוועידת נאט"ו כי לאחר התקיפה האמריקנית בפורדו, סוכנים ישראלים ביקרו במתקן וגילו הרס מוחלט: "הם אומרים שזו הייתה השמדה מוחלטת".

בריאיון שלו בוויעדה, טראמפ הבהיר כי בניגוד לדיווחים, המתקנים הגרעיניים באיראן הושמדו לחלוטין. "זו הייתה השמדה מוחלטת – ותראו את זה. ישראל עושה דיווח על זה עכשיו וזה השמדה מוחלטת. יש להם אנשים שנכנסים לשם (לפורדו) אחרי הפגיעה, והם אומרים שזו הייתה השמדה מוחלטת", אמר טראמפ.

הנשיא אף הרחיב ואמר כי הוא מאמין שמתקני הגרעין "הושמדו לחלוטין". טראמפ הבהיר כי "תוכנית הגרעין של איראן חזרה עשרות שנים אחרונה, והתקיפה האמריקאית סיימה את המלחמה באיראן". כאשר נשאל האם ארה"ב תתקוף שוב במידה שאיראן תבנה מחדש את תוכנית הגרעין? השיב הנשיא "בוודאי".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אף התייחס להפסקת האש ביו ישראל לאיראן וטען כי היא מתקדמת מצוין. לדבריו, הוא גאה בישראל משום שהיא החזירה את המטוסים ולא תקפה מחדש באיראן. הנשיא אף שיגר מסר מאיים ואמר כי ארה"ב תתקוף מחדש אם טהרן תבנה מחדש את תוכנית הגרעין.

maximize-image
images-count2+
המתקן בפורדו לאחר ההפצצה האמריקנית | צילום: MAXAR

טראמפ ציין כי "הפסקת האש בין ישראל לאיראן הולכת טוב. אני חושב שתהיה לי סוג של מערכת יחסים טובה עם האיראנים". לדברי הנשיא, "הדבר האחרון שאיראן רוצה לעשות הוא להעשיר משהו. הם רוצים להתאושש".

אמש נחשף ברשת CNN כי הערכת מודיעין ראשונית של הפנטגון, לפיה התקיפות האמריקניות באיראן בסוף השבוע האחרון לא השמידו את רכיבי הליבה של תוכנית הגרעין האיראנית. לפי ההערכה, הנזק שנגרם יעכב את התקדמותה של טהרן רק בחודשים ספורים – ולא יותר.

maximize-image
images-count2+
המתקן בפורדו | צילום: MAXAR

על פי הדיווח, ההערכה מבוססת על מסמך פנימי של סוכנות הביון הצבאית של הפנטגון (DIA), שהתבסס על בדיקת נזקי קרב ראשונית שנערכה על ידי פיקוד המרכז של צבא ארה"ב. ניתוח הממצאים עדיין בעיצומו, אך ההערכה הראשונית עומדת בניגוד להצהרותיו של הנשיא דונלד טראמפ, שהכריז כי התקיפות "השמידו לחלוטין" את מתקני ההעשרה של איראן. גם שר ההגנה פיט הגסט הצהיר כי "שאיפות הגרעין של איראן הושמדו".

שניים מהמקורות שצוטטו בכתבה מסרו כי מאגר האורניום המועשר של איראן לא נפגע מהתקיפה, ורוב הצנטריפוגות נותרו שלמות. "לכן, לפי ה-DIA, ארה"ב הצליחה רק לעכב את תוכנית הגרעין האיראנית בכמה חודשים", אמר אחד מהם.

הבית הלבן מיהר להכחיש את ההערכה, וכינה אותה "שגויה לחלוטין". דוברת הבית הלבן, קרוליין לויט, מסרה כי מדובר בהדלפה של "לוזר זוטר ואנונימי", והוסיפה כי מדובר בניסיון להכפיש את הנשיא ואת חיל האוויר האמריקני. עם זאת, יו"ר המטות המשולבים, הגנרל דן קיין, הבהיר כי ההערכה עדיין מתבצעת וכי "מוקדם מדי" לקבוע אם לאיראן נותרו יכולות גרעיניות.

maximize-image
images-count2+
הפוסט של טראמפ | צילום מסך

במהלך הלילה, ברשת החברתית שלו "Truth Social", כתב הנשיא כי מדובר ב"פייק ניוז", והוסיף כי "CNN, יחד עם ניו יורק טיימס הכושל, חברו יחד בניסיון להשפיל את אחת התקיפות הצבאיות המוצלחות הכי בהיסטוריה. אתרי הגרעין באיראן נהרסו לחלוטין! גם הניו יורק טיימס וגם CNN סופגים ביקורת ציבורית!"

עקבו אחרינו גם ב-Google News