accessibility-icon
share-icon
צילום: אתר צה"ל
צילום: אתר צה"ל

רב"ט איתן זקס, חייל בהכשרת לוחם - נהרג מפגיעת הטיל בבאר שבע

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כח סיון ה'תשפה (24.06.25)

18

7

like

11

dislike

צה"ל התיר לפרסום כי אחד מארבעת ההרוגים בפגיעה הישירה בבניין מגורים בבאר שבע הוא חייל • מתחקיר ראשוני עולה כי ההרוגים שהו בממ"ד בעת הפגיעה, שנגרמה מטיל שפגע ישירות בקומה השישית • מאז תחילת מבצע "עם כלביא", שישה מתוך 28 ההרוגים נהרגו בתוך מרחבים מוגנים • בפיקוד העורף מדגישים: "הממ"דים הם עדיין המקום הבטוח ביותר"


בצה"ל התירו לפרסום לפני זמן קצר הערב (שלישי) כי אחד מההרוגים מהפגיעה הישירה בבניין בן 7 קומות בעיר באר שבע רב״ט איתן זקס, בן 18, מבאר שבע, חייל בהכשרת לוחם ביחידה הרב מימדית (888). איתן ז"ל שהה בממ"ד יחד עם שלושת הנרצחים הנוספים ששמם טרם הותר לפרסום. הוא שירת כאמור כלוחם בהכשרה ולקח חלק בקורס חובשים.

מתחקיר ראשוני שביצעו בפיקוד העורף עלה כי ההרוגים – שהו בתוך מרחב מוגן, ונהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה בממ"ד. עוד עולה מהתחקיר כי שוגרו קרוב ל-20 טילים לעבר ישראל, במשך כשעתיים ורבע.

הירי לבאר שבע כלל שני טילים במקביל – אחד מהם יורט, ולעומתו מערכות ההגנה פספסו את הטיל השני שפגע ישירות בקומה השישית של בניין מגורים. הטיל כאמור פגע ישירות בקיר חיצוני, פגע בשני ממ"דים – ופרץ אותם, כאשר אחד מהם אף התפרק לחלוטין.

מאז החל מבצע עם כלביא – 6 מבין 28 ההרוגים נהרגו בזמן ששהו בתוך מרחבים מוגנים, ונפגעו מ"פריצת מיגון" ומפגיעות ישירות: "הממ"דים הוכיחו את עצמם בצורה בלתי רגילה", נמסר מפיקוד העורף.

maximize-image
זירת הפגיעה הישירה בבאר שבע הבוקר | צילום: קובי גדעון/ לע״מ

בפיקוד העורף הוסיפו והדגישו כי הממ"דים הם עדיין המקום הבטוח ביותר, וגם הבוקר בבאר שבע – אישה בת 82 חולצה בחיים בריאה ושלמה בלי שריטה מתוך אחד הממ״דים האחרים בבניין.

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]

עקבו אחרינו גם ב-Google News