שלושה אזרחים נרצחו הבוקר (שלישי) במטח הטילים ששוגר מאיראן ולפחות שבעה נוספים נפצעו באורך קל, זאת על אף הודעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הפסקת האש שהושגה בין שתי המדינות.

חובש בכירה מד"א שמרית סלע שהגיעה לזירת הנפילה בדרום הארץ, סיפרה: "ראינו עשן סמיך שעולה מאזור הנפילה וכשהתקרבנו ראינו הרס רב במספר בניינים, מחוץ לאחד הבניינים ראינו גבר שוכב מחוסר הכרה בכניסה לאחד הבניינים.
"כשנכנסנו לסרוק בתוך הבניין ראינו גבר ואישה מחוסרי הכרה. הקמנו נקודה לטיפול בנפגעים ואנחנו מבצעים בדיקות רפואיות לדיירים שיוצאים מהבניינים".

ממשטרת ישראל נמסר כי "כוחות משטרת ישראל מהמחוז הדרומי ולוחמי מג"ב, ביחד עם חבלני המשטרה וצוותי חירום והצלה, מטפלים בשעה זו בזירת נפילה. אנו מבקשים מכל התושבים להימנע מהתקהלות באזור הנפילה כדי למנוע סיכון חיים ופגיעה מיותרת בגוף ועל מנת שלא תופרע עבודת החבלנים והשוטרים בזירה".

כאמור, רגע לפני תחילת הפסקת האש, שצפויה להיכנס לתוקפה בשעה 7:00, שוגרו טילים מאיראן לעבר שטח מדינת ישראל. בעקבות הירי, זוהתה פגיעה ישירה בבניין בן 7 קומות במחוז דרום, ישנו הרס רב במקום וכוחות רבים עושים כעת את דרכם לזירה. בפגיעה הקשה נרצחו שלושה אנשים בגילאי בשנות ה-20-40 לחייהם.




הטילים שוגרו וגרמו לאבדות קשות על אף הכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על כך שאחרי 12 ימים מתחילת מבצע "עם כלביא", הושג הסכם הפסקת אש בין ישראל לאיראן. "מזל טוב לכולם! הושג הסכם מלא בין ישראל לאיראן על הפסקת אש מלאה ומוחלטת (שצפויה להתחיל לאחר שישראל ואיראן ישלימו את המשימות האחרונות שהן כבר ביצוע)", כתב הנשיא בהודעתו.
