accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

התייחסות רשמית ראשונה להפסקת האש מטעם בכיר במשטר האיראני

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כח סיון ה'תשפה (24.06.25)

6

1

like

0

dislike

לאחר הדיווחים של רויטרס שאיראן אישרה את הפסקת האש, שר החוץ האיראני מנסה למזער נזקים וטוען: "אין "הסכם" על הפסקת אש" • אך למרות הכל, מנסה לסייג ומסביר: "בתנאי שישראל תפסיק את תוקפנותה הבלתי חוקית נגד העם האיראני, אין לנו כוונה להמשיך"


לאחר ההודעות על הפסקת האש שנמסרה הלילה (שלישי) על ידי הנשיא טראמפ, ובצל הדיווח של רויטרס על כך שאיראן כבר אישרה את ההצעה, שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י בתגובה ראשונה: "נכון לעכשיו, אין "הסכם" על הפסקת אש או הפסקת פעולות צבאיות".

"עם זאת", המשיך עראקצ'י, "בתנאי שהמשטר הישראלי יפסיק את תוקפנותו הבלתי חוקית נגד העם האיראני לא יאוחר מהשעה 4:00 בבוקר שעון טהרן, אין לנו כוונה להמשיך בתגובתנו לאחר מכן. ההחלטה הסופית על הפסקת פעולותינו הצבאיות תתקבל בהמשך".

maximize-image
הנשיא דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם הלילה פוסט ברשת החברתית שלו "TRUTH" והכריז כי הושג הסכם הפסקת אש בין ישראל לאיראן – שיכנס לתוקף בתוך שש שעות.

בהודעת הנשיא נכתב: "מזל טוב לכולם! הושג הסכם מלא בין ישראל לאיראן על הפסקת אש מלאה ומוחלטת (שצפויה להתחיל בעוד כ-6 שעות, לאחר שישראל ואיראן ישלימו את המשימות האחרונות שהן כבר ביצוע), שתימשך 12 שעות, ולאחריה תיחשב המלחמה כנסתיימה באופן רשמי!"

עקבו אחרינו גם ב-Google News