איראן תקפה בסיסים אמריקאיים בקטאר ובעיראק, בהם גם בסיס אל-עודייד – המתקן המרכזי של צבא ארה"ב במפרץ הפרסי. משרד ההגנה של קטאר הודיע כי מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט את השיגורים והאירוע הסתיים ללא נפגעים.
על רקע ההסלמה, שוק הנפט הגיב בירידות חדות: מחיר נפט מסוג WTI ירד ב-4% ונקבע על פחות מ-72 דולר לחבית. גם מחיר נפט ברנט ירד בכ-1% לאחר עלייה מוקדמת שנבעה מהחשש להסלמה אזורית, כך לפי הדיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.

שוק הנפט בירידות קלות – המשקיעים ממתינים לתגובה מטהרן
למרות המתיחות הגוברת, השווקים הפיננסיים שמרו על איפוק יחסי. רויטרס דיווחה כי מדדי המניות באירופה סיימו את יום המסחר בירידות קלות, בעוד שהתשואות על אגרות החוב של ממשלת ארה"ב נותרות יציבות סביב 4.4%. המשקיעים עברו באופן מתון לנכסים בטוחים יותר כמו זהב וביטקוין, אך לא נרשמה נהירה רחבה כמו באירועים ביטחוניים קודמים.

לפי הגרדיאן, מדינות המפתח ב-OPEC, בהן סעודיה ואיחוד האמירויות, לא הביעו דאגה מיידית ולא אותתו על שינוי מדיניות ההפקה. עם זאת, בגולדמן זאקס הזהירו כי במקרה של שיבוש בתנועת מכליות נפט במצרי הורמוז, מחיר חבית ברנט עלול לטפס לרמות של 100 דולר. בינתיים, נראה שהשוק מתמחר תרחיש של עימות מוגבל שאינו משבש את זרימת הנפט מהמפרץ הפרסי.
בתחילת השבוע שעבר, מחירי הנפט זינקו בעקבות הדיווחים על תקיפה ישראלית במתקני גרעין באיראן. לפי נתוני רויטרס, מחירי הברנט ו-WTI עלו ביותר מ-12%, אך לקראת סוף השבוע ירדו שוב בעקבות רגיעה יחסית והערכה כי אין סכנה מיידית לסגירת מצרי הורמוז.
