יום המסחר בוול סטריט נפתח היום (שני) בעליות מתונות במדדים המובילים, בעוד מחירי הנפט מטפסים על רקע המתיחות הגוברת בין איראן לארה"ב וסכנת חסימת מצרי הורמוז. מדד דאו ג'ונס עלה ב־0.4%, S&P 500 התחזק ב־0.5%, ונאסד"ק הוסיף 0.4%.
מחיר נפט ברנט עלה מעל 77 דולר לחבית, והנפט מסוג WTI עבר את רף 74 הדולר, לאחר שבתחילת היום זינקו המחירים ביותר מ־5% – על רקע הדיווחים על אישור סגירת מצרי הורמוז בפרלמנט האיראני. משקיעים בעולם חוששים שהסלמה צבאית תפגע באספקת האנרגיה הגלובלית.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כתב היום ברשתות החברתיות: "כולם, שמרו על מחירי הנפט נמוכים. אני צופה!" ובהמשך הוסיף: "קדח, בייבי, קדח!!! ואני מתכוון עכשיו!!!" שר החוץ האיראני הזהיר מצידו כי טהראן שומרת לעצמה "את כל האפשרויות", בעוד הקבינט האיראני טרם הכריע על צעדים נוספים.
השוק עוקב מקרוב אחר הצעד הבא של איראן – הן במישור הצבאי והן הדיפלומטי – לאחר מתקפת ארה"ב על מתקני הגרעין באספהאן, פורדו ונתנז. במקביל, גם מחירי הזהב ממשיכים לעלות, על רקע חיפוש המשקיעים אחר נכסים בטוחים.
