בקטאר מדווחים הערב (שני) כי ההגנה האווירית במדינה הדפה מתקפת טילים שכוונה לעבר בסיס חיל האוויר אל-עודייד, המשמש את חיל האוויר הקטארי, חיל האוויר של ארצות הברית, חיל האוויר המלכותי וכוחות זרים אחרים.
קטאר גינתה בתוקף את התקיפה על בסיס האוויר אל עודיד על ידי משמרות המהפכה האיראניים: "התקיפה על בסיס האוויר אל עודיד היא הפרה בוטה של ריבונותה של קטאר, המרחב האווירי והחוק הבינלאומי.

בהודעה הרשמית נאמר כי "קטאר שומרת לעצמה את הזכות להגיב ישירות באופן פרופורציונלי לאופי ולהיקף התקיפה הבוטה ובהתאם לחוק הבינלאומי. ההגנה האווירית שלנו סיכלה את התקיפה ויירטה בהצלחה את הטילים האיראניים. תפורסם הצהרה בנוגע לנסיבות התקיפה. אנו מאשרים כי המשך פעולות צבאיות מחמירות כאלה יפגע בביטחון וביציבות באזור".
איראן החלה מוקדם יותר הערב בתקיפת בסיסים של ארצות הברית בקטאר, עיראק, בחריין וכווית. בעקבות כך, המרחב האווירי של קטאר ואיחוד האמירויות נסגר עד להודעה חדשה. גורמים צבאיים מסרו לרויטרס כי מערכת ההגנה האווירית הופעלה בבסיס עין אל-אסד של ארצות הברית בעיראק.
המטח מגיע יומיים לאחר שחיל האוויר של ארצות הברית יצע במבצע פטיש חצות על שלושה אתרים של תוכנית הגרעין האיראנית: פורדו, נתנז ואספהאן. המטרה המרכזית שהותקפה הייתה מתקן הגרעין התת־קרקעי פורדו.
במערכת הביטחון בישראל הוערך שהאתר הגרעיני בנתנז הושמד לחלוטין בתקיפה האמריקנית, וכי רוב האורניום המועשר באיראן אוחסן בו ובאיספהאן – לא הוברח קודם לתקיפה ולכן הושמד. בישראל סבורים כי אומנם נותר בידי איראן אורניום מועשר ל־60%, אך היא מתקשה מאוד להעשירו ל־90% הדרוש לנשק גרעיני.
