accessibility-icon
share-icon
צפו בתיעוד תקיפת בית הכלא אווין | צילום: רשתות ערביות

פוגעים בסמלי שלטון: הושמד "השעון להשמדת ישראל"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כז סיון ה'תשפה (23.06.25)

52

53

like

3

dislike

כחלק מהפגיעה בסמלי השלטון של איראן, כוחותינו השמידו את "השעון להשמדת ישראל" שהוצב בכיכר פלשתין בטהרן • השעון שהוצב בשנת 2017 בלב עיר הבירה, ספר לאחור עד שנת 2040 - תקופה שאיראן שמה לעצמה מטרה להשמיד את מדינת ישראל


לשכת שר הביטחון הודיעה היום (ראשון) כי כוחותינו תקפו בעוצמה בלב טהרן את "השעון להשמדת ישראל", שהפך לסמל של המשטר האיראני שהציב לעצמו למטרה להשמיד את ישראל עד לשנת 2040, זאת בנוסף להפצצת בית הכלא אווין לאסירים פוליטיים ומפקדות ביטחון פנים של משמרות המהפכה.

בהודעה של לשכת השר נכתב כי "בהתאם להנחיית ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ, צה"ל תוקף כעת בעוצמה חסרת תקדים מטרות משטר וגופי דיכוי שלטוניים בלב טהרן וביניהם – מטה הבסיג', בית הכלא אווין לאסירים פוליטיים ומתנגדי משטר, השעון "להשמדת ישראל" בכיכר פלשתין, מפקדות ביטחון פנים של משמרות המהפכה, מפקדת האידיאולוגיה ומטרות משטר נוספות".

מוקדם יותר היום, שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס לתקיפת צה"ל בלב טהרן, בצל לשיגור הטילים לעבר ישראל, הבהיר כי כוחותינו פוגעים במטרות שלטוניות באיראן, ואף שיגר מסר מאיים לעבר חמינאי: "על כל ירי לעבר העורף הישראלי הדיקטטור האיראני ייענש והתקיפות יימשכו במלוא העוצמה".

כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן דיווח כי תקיפה זו עשויה להיות שוברת שוויון מבחינת המלחמה, מאחר שהפגיעה בסמלי השלטון יכולה להוביל לערעור המשטר האיראני, כאשר שחרור האסירים שנכלאו באשמות שווא על ידי משטר האייתללות, יכול לשנות את יחסי הכוחות ולקבל משמעות פיזית מעבר למשמעות הסמלית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News