מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו אמר היום (ראשון) בריאיון לרשת פוקס ניוז כי "אם איראן תגיב – זו תהיה הטעות הגרועה ביותר שעשתה אי פעם", והוסיף כי "העולם היום בטוח ויציב יותר משהיה לפני 24 שעות".
רוביו הבהיר כי מטרת הפעולה האמריקאית אינה שינוי המשטר בטהרן: "הנשיא שלח מכתב למנהיג העליון באיראן – 'בוא נשב לעסקה'. המנהיג העליון לא אהב את זה, ובחר לנהל משא ומתן מזויף". לדבריו, "מה שאנחנו רואים זה נשיא שאומר מה שהוא הולך לעשות – והוא עושה".
עוד אמר רוביו: "איראן העשירה אורניום בכמויות מספיקות כדי לייצר לפחות תשע או עשר פצצות אטום".

מוקדם יותר היום, במהלך במסיבת עיתונאים דרמטית שריתקה את העולם, חשפו מזכיר ההגנה האמריקאי, פיט הגסת', וראש המטות המשולבים, הגנרל דן קיין, את התכנון המדוקדק והביצוע המושלם של מבצע "פטיש חצות" – התקיפה המכריעה שהשמידה את תוכנית הגרעין של איראן. "חיסלנו את תוכנית הגרעין של איראן. זו הייתה הצלחה מסחררת", פתח הגסת' והציג תמונה של עוצמה צבאית חסרת תקדים שהתבססה על חודשים של תכנון חשאי והפתעה מוחלטת.
בלב המבצע עמדה טיסה נועזת ומורכבת. הגנרל קיין חשף כי המבצע כלל 7 מפציצי חמקן מדגם B-2 שהובילו כוח משימה אווירי אדיר. הם יצאו מבסיסם במערב, ערכו טיסה רציפה של 18 שעות שחצתה את האוקיינוס האטלנטי, עברה ישירות מעל שטחה של בעלת הברית ישראל, והגיעה אל יעדיה באיראן ממערב למזרח.
התקיפה עצמה אורגנה ותוכננה לפרטי פרטים. "יותר מ-125 מטוסים צבאיים היו מעורבים במבצע הכולל", חשף קיין, נתון הממחיש את קנה המידה העצום של הפעולה. המכה ניחתה על איראן בשעה 2:10 לפנות בוקר (שעון איראן), 18:40 שעון מזרח ארה"ב, תחת מעטה חשאיות מוחלט. "כוחותינו לא התמודדו עם שום התנגדות", הדגיש יו"ר המטות האמריקני. "לא נורו יריות לעבר הכלים שלנו. אלמנט ההפתעה נשמר לאורך כל הדרך".
