הבורסה בתל אביב הגיבה היום (ראשון) בעליות חדות, על רקע התקיפות של ארה"ב באיראן. מדדי המניות המרכזיים: ת"א 35, ת"א 90 ות"א 125 – שברו שיאים חדשים והמסחר התנהל באופטימיות. מדד ת"א 35 עלה ב-1.53%, ת"א 90 זינק ב-2.58% ות"א SME60 טיפס ב-1.26%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.4 מיליארד שקלים.
בין הסקטורים הבולטים: מדד הבנייה עלה ב-5.2%, מדד הבנקים ב-4.5% והביטוח ב-3.5%. מאז תחילת יוני זינק מדד הבנייה בכ-18%. המניות הבולטות בעליות: קרסו נדל"ן (9.7%+), אאורה (9.5%+) והבורסה לניירות ערך (7.5%+). המפסידות הבולטות: אל על (4.2%-), נקסט ויז'ן (3.5%-) ותדיראן גרופ (3.5%-).

גם שוק האג"ח הציג מגמה חיובית: אג"ח ממשלתיות עלו בעד 0.73%, הקונצרניות בכ-0.4%. התשואה ל-10 שנים בישראל ירדה ל-4.36%, בדומה לארה"ב (4.38%). בשוק המט"ח, הדולר נחלש מול השקל לשער של 3.478 שקלים, לאחר עלייה קלה בסוף השבוע. האירו התחזק ל-4.012 שקלים.

חברת תעשיות מספנות ישראל ממשיכה לפעול להרחבת פעילותה. החברה מעדכנת היום כי הגישה הצעה במסגרת מכרז, לרכישת השליטה (51%) בנמל לבריון שביוון במסגרת הליך להפרטת הנמל המוחזק כיום על ידי ממשלת יוון.
עוד בדיווחי החברות, עזריאלי רוכשת את צמח המרמן בעסקת מיזוג של 599 מיליון שקלים; אנרג'יקס חתמה על הסכם מימון לשיתוף פעולה עם גוגל בארה"ב; טורבוג'ן קיבלה הזמנה לייצור מערכת אנרגיה עבור גוף ביטחוני.
