פתיחת המסחר הבוקר (ראשון) בבורסה בתל אביב מתאפיינת בעליות חדות, על רקע התקיפה האמריקנית הלילית על מתקני הגרעין באיראן. מדד ת"א 35 מזנק בכ-1.9% ומדד ת"א 90 מטפס בכ-2.5%. מדדי הבנקים והנדל"ן מציגים את העליות הבולטות ביותר, עם קפיצה של כ-4%. גם מדד הבנקים עצמו רושם זינוק מרשים של למעלה מ-3%.
מניית הבורסה לניירות ערך בתל אביב בולטת בעלייה של 4.5% – כששוק ההון מראה סימני חיוב, המסחר מתרחב, המחזורים גדלים, והרווחיות של הבורסה עולה בהתאם.

התחזקות שוק המניות המקומי מגיעה לאחר שבוע חיובי במיוחד בתל אביב, כאשר מדדי המניות עלו ברקע תחושת יציבות יחסית במערכה מול איראן, והערכות כי העימות יהיה ממוקד ולא יתפתח למלחמה כוללת.

הבורסה סוגרת שבוע של עליות: מדד ת"א 35 זינק
לצד העליות בשוק המקומי, עיני המשקיעים נשואות גם לזירה הבינלאומית ובעיקר למפרץ הפרסי. אחת הדאגות המרכזיות היא האפשרות שאיראן תגיב לתקיפה האמריקנית בניסיון לחסום את מצר הורמוז המשמש מעבר ימי אסטרטגי המחבר בין המפרץ הפרסי לאוקיינוס ההודי.
מצר הורמוז מהווה נקודת מעבר קריטית עבור תעשיית האנרגיה העולמית: דרכו עוברת מדי יום כחמישית מתפוקת הנפט הגולמי העולמית, כולל משלוחים מהמדינות המובילות באופ"ק ובראשן סעודיה ועיראק. חסימה של המצר עלולה להביא לזינוק חד במחירי הנפט, ליצור זעזועים בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם ולהשפיע משמעותית גם על מקבלי ההחלטות במדינות רבות.
