accessibility-icon
share-icon
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ

טראמפ לחץ על הכפתור, רה״מ היה איתו על הקו | צפו

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

34

43

like

1

dislike

גם ישראל וגם ארה"ב טענו לשיתוף פעולה מלא ולקשר הדוק לאורך כל השעות הקריטיות של תקיפת מתקני הגרעין האיראנים • התמונה החדשה שפורסמה מדגישה עד כמה - בה ניתן לראות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשר טלפוני עם טראמפ, במהלך הלילה הגורלי


במהלך הלילה האחרון (בין שבת לראשון), בשעות הקריטיות בהן ארצות הברית יצאה למבצע "פטיש חצות" בו תקפה שלושה מתקני גרעין איראנים, היו האמריקאים בקשר הדוק עם ישראל.

דיווחים שיצאו רגע אחרי הודעתו של הנשיא טראמפ על ההפצצות על כך שחברי הקבינט המצומצם עקבו מהבונקר אחר התקיפה דרך מסכי וידאו שחוברו לרשת של הצבא האמריקני, אף חיזקו טענה זאת.

maximize-image
רה"מ נתניהו בשיחה עם נשיא ארה"ב – בעת מבצע "פטיש חצות" | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

אולם, התיעוד שפורסם לפני זמן קצר, בו ניתן לראות את רה"מ נתניהו משוחח בטלפון עם הנשיא טראמפ במהלך הלילה – מוכיחות עד כמה הקשר בין המנהיגים היה הדוק, ועד כמה שיתוף הפעולה ביניהם היה מוחלט, תוך כדי התקיפה.

התמונה שפורסמה היא רק חיזוק להבהרות נוספות של שני המנהיגים בנושא. כך למשל, הנשיא טראמפ הודה ציין במהלך נאומו אמש את שיתוף הפעולה המלא עם ישראל: "אני רוצה להודות ולברך את ראש הממשלה ביבי נתניהו. עבדנו כצוות כפי שאולי אף צוות לא עבד מעולם, ועשינו דרך ארוכה כדי למחוק את האיום הנורא הזה על ישראל".

גם נתניהו הבהיר כי היה שיתוף פעולה הדוק עם הממשל האמריקאי בדברים שנשא בתום המבצע: "לפני זמן קצר, בתיאום מלא ביני לבין הנשיא טראמפ, ובתיאום מבצעי מלא בין צה"ל וצבא ארצות הברית, ארצות הברית תקפה את שלושת מתקני הגרעין של איראן: פורדו, נתנז, ואספהאן".

עקבו אחרינו גם ב-Google News