כוחות המשטרה איתרו אמש (מוצ"ש) גן חיות פיראטי בעיר נצרת שבו הוחזקו חיות בר וחיות אקזוטיות בתוך אורווה בניגוד לחוק וללא היתר מתאים. כלל בעלי החיים הועברו לחזקת רשות הטבע והגנים ונלקחו להמשך בדיקות וטיפול, זאת במסגרת המאבק בסחר הלא חוקי בחיות.

אתמול בשעות הערב, הגיעו שוטרי המחוז הצפוני ולוחמי משמר הגבול לחיפוש בהתאם לצו בית משפט במבנה המשמש כאורווה בעיר נצרת. עם הגעת השוטרים למקום, זוהו מספר כלובים ובתוכם בעלי חיים מוגנים ואסורים לגידול ובתוכם: 2 קופי גנון ירוק, 4 חוטמנים, 2 תוכי מארקנה, דורבן וצב יבשה מצוי.

למקום הוקפצו פקחי רשות הטבע והגנים שתפסו והעבירו את כלל החיות למתקנים מוגנים בבטחה, בעוד מחזיק המקום עוכב לחקירה בתחנת המשטרה בעיר. ברשות מציינים כי אלו הם הקופים ה-50 ו-51 מסוג גנון ירוק שנתפסו בארץ מאז תחילת חודש מרץ והועברו למקלט הקופים הישראלי.

לפני מספר ימים, שוטרי תחנת זבולון במחוז חוף חילצו קוף שנמצא נטוש ובמצוקה בשטח פתוח סמוך לבסמת טבעון – בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה. במשטרה וברשות מזכירים כי החזקת בעלי חיים ממינים מוגנים ללא היתר היא עבירה על החוק.
