accessibility-icon
share-icon
צילום: איליה בסקין, רשות הטבע והגנים
צילום: איליה בסקין, רשות הטבע והגנים

התופעה ממשיכה: גן חיות פיראטי אותר בנצרת

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

2

1

like

0

dislike

כוחות המשטרה ערכו חיפוש לפי צו בית משפט בבניין המשמש כאורווה בעיר נצרת • במקום נמצאו חיות בר שהוחזקו ללא היתר בניגוד לחוק • בין החיות שחולצו נמצאו שני קופי גנון, חוטמנים ותוכים שהועברו לטיפול ברשות הטבע והגנים


כוחות המשטרה איתרו אמש (מוצ"ש) גן חיות פיראטי בעיר נצרת שבו הוחזקו חיות בר וחיות אקזוטיות בתוך אורווה בניגוד לחוק וללא היתר מתאים. כלל בעלי החיים הועברו לחזקת רשות הטבע והגנים ונלקחו להמשך בדיקות וטיפול, זאת במסגרת המאבק בסחר הלא חוקי בחיות.

maximize-image
images-count2+
החיות שאותרו בנצרת | צילום: איליה בסקין, רשות הטבע והגנים

אתמול בשעות הערב, הגיעו שוטרי המחוז הצפוני ולוחמי משמר הגבול לחיפוש בהתאם לצו בית משפט במבנה המשמש כאורווה בעיר נצרת. עם הגעת השוטרים למקום, זוהו מספר כלובים ובתוכם בעלי חיים מוגנים ואסורים לגידול ובתוכם: 2 קופי גנון ירוק, 4 חוטמנים, 2 תוכי מארקנה, דורבן וצב יבשה מצוי.

maximize-image
images-count2+
החיות שאותרו בנצרת | צילום: איליה בסקין, רשות הטבע והגנים

למקום הוקפצו פקחי רשות הטבע והגנים שתפסו והעבירו את כלל החיות למתקנים מוגנים בבטחה, בעוד מחזיק המקום עוכב לחקירה בתחנת המשטרה בעיר. ברשות מציינים כי אלו הם הקופים ה-50 ו-51 מסוג גנון ירוק שנתפסו בארץ מאז תחילת חודש מרץ והועברו למקלט הקופים הישראלי.

maximize-image
images-count2+
החיות שאותרו בנצרת | צילום: איליה בסקין, רשות הטבע והגנים

לפני מספר ימים, שוטרי תחנת זבולון במחוז חוף חילצו קוף שנמצא נטוש ובמצוקה בשטח פתוח סמוך לבסמת טבעון – בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה. במשטרה וברשות מזכירים כי החזקת בעלי חיים ממינים מוגנים ללא היתר היא עבירה על החוק.

עקבו אחרינו גם ב-Google News