accessibility-icon
share-icon
שר החוץ האיראני עבאס ערקצ'י | צילום: רשתות ערביות
שר החוץ האיראני עבאס ערקצ'י | צילום: רשתות ערביות

בכיר במשטר מתייחס לראשונה לתקיפה: "יהיו להן השלכות נצחיות"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

10

5

like

5

dislike

שר החוץ האיראני בחר לאיים על ישראל וארה"ב לאחר המתקפה ההיסטורית על מתקני הגרעין • "האירועים הבוקר מזעזעים ויש להם השלכות נצחיות", אמר ארקאצ'י • האיום הזה הגיע לאחר שנשיא ארה"ב הבהיר לאיראן כי אם לא תבחר בדרכי שלום, היא תחווה טרגדיה עצומה


שר החוץ האיראני עבאס ארקאצ'י התייחס הבוקר (ראשון) למתקפה ההיסטורית על מתקני הגרעין ורמז על הדרך שאיראן תבחר בה כתגובה לעמידתה של ארה"ב לצד ישראל והצטרפותה למערכה.

ארקאצ'י בחר לאיים על ישראל וארה"ב: "האירועים הבוקר מזעזעים ויש להם השלכות נצחיות. איראן שומרת לעצמה את כל האפשרויות להגן על ריבונותה, האינטרסים שלה ועמה".

מוקדם יותר היום, בהצהרתו המצולמת הראשונה לאחר המתקפה על מתקני הגרעין אמר הנשיא טראמפ כי." זה לא יכול להימשך. יהיה שלום או שתהיה טרגדיה לאיראן, גדולה בהרבה מזו שהיינו עדים לה בשמונת הימים האחרונים.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בדרך לאיראן | צילום: דובר צה"ל

"זכרו, נותרו מטרות רבות. הערב היה הקשה מכולם, ללא ספק ואולי הקטלני ביותר, אבל אם השלום לא יגיע במהירות, נרדוף אחר המטרות האחרות בדיוק, במהירות ובמיומנות, את רובן ניתן לחסל תוך דקות ספורות".

במהלך הלילה, הנשיא דונלד טראמפ אישר ברשת החברתית שלו כי ארצות הברית תקפה את מתקני הגרעין באיראן: "השגנו את יעדנו בתקיפה המוצלחת על שלושת אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן". לאחר הציוץ הראשון שלו בנושא, הוסיף טראמפ עוד שני ציוצים: בראשון הוא כתב "פורדו איננו".

maximize-image
images-count1+
הנשיא דונלד טראמפ בחדר המצב במהלך התקיפה באיראן | צילום: הבית הלבן

על פי דיווחים אמריקאיים, כ-30 פצצות GBU-57 הוטלו על המתקן הגרעיני בפורדו. כבר אמש עדכן הנשיא טראמפ את רה"מ בשיחה ביניהם בשעת התקיפה. 6 מטוסי B2 השתתפו בה ותקפו בפורדו, נתנז, ואספאהן.

כתבנו המדיני תמיר מורג מדווח כי הפעולה של ממשל טראמפ הייתה בתיאום מלא עם ישראל. חברי הקבינט המצומצם עקבו מהבונקר אחר התקיפה על מסכי וידאו שחוברו לרשת של הצבא האמריקני.

עקבו אחרינו גם ב-Google News