בהתייחסות המצולמת הראשונה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאחר תקיפת מתקני הגרעין באיראן, הנשיא הבהיר הבוקר (ראשון) כי אם איראן לא תפעל לייצר שלום, ייתכנו עוד תקיפות באדמתה וכן שהנשיא עבד יחד עם רה"מ נתניהו באופן צמוד, במטרה להשמיד את תוכנית הגרעין כולה.
בראשית דבריו טראמפ תיאר את ההצלחה הגדולה שנחלה התקיפה: "במשך שנים בזמן שבנו את המיזם ההרסני הזה. מטרתנו הייתה להשמיד את יכולת ההעשרה הגרעינית של איראן ולעצור את האיום הגרעיני שמציבה המדינה מספר אחת בעולם שנותנת החסות לטרור.

"הערב, אני יכול לדווח לעולם שהתקיפות היו הצלחה צבאית מרהיבה. מתקני ההעשרה הגרעינית המרכזיים של איראן הושמדו לחלוטין. איראן, הבריון של המזרח התיכון, חייבת כעת לעשות שלום. אם לא יעשו זאת, התקפות עתידיות יהיו גדולות בהרבה וקלות בהרבה".
"במשך 40 שנה, איראן אומרת, מוות לאמריקה, מוות לישראל. הם הרגו את עמנו, פוצצו את זרועותיהם, פוצצו את רגליהם, עם מטעני צד. זו הייתה המומחיות שלהם", אמר הנשיא וסקר את ההרס הרב שאיראן גרמה לו בעשורים האחרונים: "איבדנו למעלה מ-1000 איש ומאות אלפים ברחבי המזרח התיכון וברחבי העולם מתו כתוצאה ישירה משנאתם. בפרט, כל כך הרבה נהרגו על ידי הגנרל שלהם קאסם סולימאני".

טראמפ הודה לכל המעורבים וציין את שיתוף הפעולה המלא של ממשלו עם ישראל: "החלטתי מזמן שלא אתן לזה לקרות. זה לא יימשך. אני רוצה להודות ולברך את ראש הממשלה ביבי נתניהו. עבדנו כצוות כפי שאולי אף צוות לא עבד מעולם, ועשינו דרך ארוכה כדי למחוק את האיום הנורא הזה על ישראל.
"אני רוצה להודות לצבא הישראלי על העבודה הנפלאה שעשו, וחשוב מכל, אני רוצה לברך את הפטריוטים האמריקאים הגדולים שהטיסו את המכונות המפוארות הללו הלילה ואת כל צבא ארצות הברית על מבצע שכמותו לא ראה העולם במשך עשורים רבים. אני מקווה שלא נזדקק עוד לשירותיהם בתפקיד זה. אני מקווה שזה אכן כך. אני גם רוצה לברך את יו"ר המטות המשולבים, הגנרל דן רייזין קיין, גנרל מרהיב, ואת כל המוחות הצבאיים המבריקים המעורבים במתקפה הזו".

אולם לנשיא, היה מסר חשוב שהעביר לאיראן: "עם כל זאת נאמר, זה לא יכול להימשך. יהיה שלום או שתהיה טרגדיה לאיראן, גדולה בהרבה מזו שהיינו עדים לה בשמונת הימים האחרונים. זכרו, נותרו מטרות רבות. הערב היה הקשה מכולם, ללא ספק ואולי הקטלני ביותר, אבל אם השלום לא יגיע במהירות, נרדוף אחר המטרות האחרות בדיוק, במהירות ובמיומנות, את רובן ניתן לחסל תוך דקות ספורות.
"אין צבא בעולם שיכול היה לעשות את מה שעשינו הערב, אפילו לא קרוב. מעולם לא היה צבא שיכול לעשות את מה שקרה רק לפני זמן קצר" אמר טראמפ והודה לכולם, ובמיוחד לאלוהים: "אני רוצה רק לומר שאנחנו אוהבים אותך, אלוהים, ואנחנו אוהבים את הצבא הנפלא שלנו, שתגן עליהם. אלוהים יברך את המזרח התיכון, אלוהים יברך את ישראל ואלוהים יברך את אמריקה".

במהלך הלילה, הנשיא דונלד טראמפ אישר ברשת החברתית שלו כי ארצות הברית תקפה את מתקני הגרעין באיראן: "השגנו את יעדנו בתקיפה המוצלחת על שלושת אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן". לאחר הציוץ הראשון שלו בנושא, הוסיף טראמפ עוד שני ציוצים: בראשון הוא כתב "פורדו איננו".
על פי דיווחים אמריקאיים, כ-30 פצצות GBU-57 הוטלו על המתקן הגרעיני בפורדו. כבר אמש עדכן הנשיא טראמפ את רה"מ בשיחה ביניהם בשעת התקיפה. 6 מטוסי B2 השתתפו בה ותקפו בפורדו, נתנז, ואספאהן.
כתבנו המדיני תמיר מורג מדווח כי הפעולה של ממשל טראמפ הייתה בתיאום מלא עם ישראל. חברי הקבינט המצומצם עקבו מהבונקר אחר התקיפה על מסכי וידאו שחוברו לרשת של הצבא האמריקני.
