accessibility-icon
share-icon
צילום: אלעד מלכה, משרד הביטחון
צילום: אלעד מלכה, משרד הביטחון

השר כ"ץ הנחה את צה"ל להגביר את התקיפות על סמלי המשטר בטהרן

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

כד סיון ה'תשפה (20.06.25)

8

5

like

1

dislike

במהלך הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, הורה השר ישראל כ"ץ לצה"ל להחריף את הפעולה נגד מנגנוני הדיכוי של המשטר האיראני – בהם הבסיג' ומשמרות המהפכה – ולפעול גם לסיכול תוכנית הגרעין • המטרה: ערעור המשטר והגברת ההרתעה מול ירי הטילים


שר הביטחון, ישראל כ"ץ, הנחה הבוקר (שישי) את צה"ל להגביר את התקיפות על מטרות המשטר האיראני בבירה טהרן – זאת בעקבות הערכת מצב שקיים עם בכירי מערכת הביטחון. על פי הודעת משרד הביטחון, מטרת המהלך היא "להביא לערעור המשטר ולהגברת ההרתעה מול ירי הטילים על העורף הישראלי – לצד המשך פגיעה במתקנים ובמדענים לסיכול תוכנית הגרעין של איראן".

הערכת המצב התקיימה במטה משרד הביטחון ובהשתתפות הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, ראש אגף המבצעים (אמ"ץ), ראש אגף המודיעין (אמ"ן), ראש אגף התכנון (אג"ת), מזכיר הצבאי של שר הביטחון, ראש חטיבת המבצעים וראש חטיבת המחקר.

ישראל כ"ץ, שר הביטחון
maximize-image
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במהלך הדיון הדגיש השר כ"ץ את הצורך במעבר לפעולה ישירה וממוקדת נגד יסודות המשטר האיראני. לדבריו: "חייבים לפגוע בכל סמלי השלטון ובמנגנוני דיכוי האוכלוסייה כמו הבסיג' ובבסיס כוחו של המשטר – משמרות המהפכה – ולהביא לפינוי נרחב של האוכלוסייה מטהרן, וזאת כדי לערער את יציבות המשטר ולהגביר את ההרתעה נוכח מתקפות הטילים על מדינת ישראל".

כמו כן, חזר השר כ"ץ על חשיבות המשך הפגיעה בתוכנית הגרעין האיראנית: "יש להמשיך ולפעול לפגיעה במתקנים ובמדענים, עד להשלמת כל יעדי המבצע במלואם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News