שר הביטחון, ישראל כ"ץ, הנחה הבוקר (שישי) את צה"ל להגביר את התקיפות על מטרות המשטר האיראני בבירה טהרן – זאת בעקבות הערכת מצב שקיים עם בכירי מערכת הביטחון. על פי הודעת משרד הביטחון, מטרת המהלך היא "להביא לערעור המשטר ולהגברת ההרתעה מול ירי הטילים על העורף הישראלי – לצד המשך פגיעה במתקנים ובמדענים לסיכול תוכנית הגרעין של איראן".
הערכת המצב התקיימה במטה משרד הביטחון ובהשתתפות הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, ראש אגף המבצעים (אמ"ץ), ראש אגף המודיעין (אמ"ן), ראש אגף התכנון (אג"ת), מזכיר הצבאי של שר הביטחון, ראש חטיבת המבצעים וראש חטיבת המחקר.

במהלך הדיון הדגיש השר כ"ץ את הצורך במעבר לפעולה ישירה וממוקדת נגד יסודות המשטר האיראני. לדבריו: "חייבים לפגוע בכל סמלי השלטון ובמנגנוני דיכוי האוכלוסייה כמו הבסיג' ובבסיס כוחו של המשטר – משמרות המהפכה – ולהביא לפינוי נרחב של האוכלוסייה מטהרן, וזאת כדי לערער את יציבות המשטר ולהגביר את ההרתעה נוכח מתקפות הטילים על מדינת ישראל".
כמו כן, חזר השר כ"ץ על חשיבות המשך הפגיעה בתוכנית הגרעין האיראנית: "יש להמשיך ולפעול לפגיעה במתקנים ובמדענים, עד להשלמת כל יעדי המבצע במלואם".
