accessibility-icon
share-icon
צפו ביציאת כוחותינו לאיראן | צילום: דובר צה"ל

התקיפה הישראלית בטהרן: יעד החיסול - מדען גרעין איראני

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כד סיון ה'תשפה (20.06.25)

22

like

2

dislike

כוחותינו סיכלו מדען גרעין נוסף באמצעות תקיפה ממוקדת בבניין מגורים בטהרן • מאז תחילת מבצע "עם כלביא" ישראל חיסלה למעלה מעשרה מדעני גרעין • על פי כתבנו לענייני איראן דרור בלאזדה, כל מדען שמחוסל שווה מספר שנים של ידע, דבר שמחזיר את תוכני הגרעין למספר עשורים אחור


ישראל חיסלה היום (שישי) מדען גרעין איראני בבניין מגורים בלב טהרן. חיסול זה מצטרף לשורת סיכולים של בכירי שלטון ומדעני גרעין במסגרת מבצע "עם כלביא", במטרה לגרוע את יכולות האויב באופן הפיזי והטכני וכן בפן של המידע.

צפ בדיווח של כתבנו הלל ביטון רוזן | צילום: חדשות 14

מאז תחילת מבצע "עם כלביא" ישראל חיסלה למעלה מעשרה מדעני גרעין. כתבנו לענייני איראן דרור בלאזאדה דיווח כי כל יעד שמחוסל, שווה שנתיים של ידע, דבר שמחזיר את תוכנית הגרעין אחורנית במספר עשורים.

maximize-image
images-count1+
זירת החיסול בטהרן | צילום: רשתות ערביות

בתוך כך, במהלך הבוקר, כוחותינו תקפו והשמידו הבוקר יותר מ-35 תשתיות לאחסון ולשיגור טילים במרחבים טיביריז וכראמנשאה שבאיראן, זאת כחלק מגל תקיפות נוסף שבוצע כלפי מטרות צבאיות של המשטר האיראני.

בהצהרתו לתקשורת, דובר צה"ל סקר את פעילות צה"ל במהלך הלילה. "מטוסי חיל האוויר תקפו יעדים נבחרים של תוכנית הנשק הגרעיני. פגענו באתרי תעשייה צבאיים לייצור רכיבי טילים ואתרים לייצור חומרי גלם המשמשים ליציקת מנועי טילים", אמר דפרין והוסיף כי "מטרות אלו היוו את מרכז הכובד התעשייתי של משרד ההגנה האיראני".

maximize-image
images-count1+
תקיפת אתרים לייצור רכיבי נשק גרעיני | צילום: דו"צ

דפרין הבהיר כי צה"ל ממשיך לגרוע את יכולות האויב באיראן: "תקפנו את בניין ספנד, מטה תוכנית הגרעין בטהראן. בניין המטה הזה שימש למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים. בנוסף, פגענו באתר לייצור רכיב הכרחי בתוכנית הנשק הגרעיני. אנחנו ממשיכים להעצים את הפגיעה באיום הגרעין האיראני על כלל מרכיביו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News