accessibility-icon
share-icon
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אניית החילוץ הראשונה עגנה בנמל אשדוד במסגרת מבצע חזרה בטוחה

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כד סיון ה'תשפה (20.06.25)

1

like

0

dislike

שבעה ימים של מלחמה, שמיים סגורים – ואלפי ישראלים שבים הבוקר בדרך לא שגרתית: דרך הים • אניית החילוץ הראשונה “קראון איריס” עגנה בנמל אשדוד עם כ-2,000 ישראלים ששבו מלימסול במסגרת מבצע "חזרה בטוחה"


שבעה ימים אחרי פתיחת המלחמה מול איראן וסגירת המרחב האווירי, הבוקר (שישי) עגנה בנמל אשדוד אניית החילוץ הראשונה ‘קראון איריס’ של חברת ‘מנו ספנות’, במסגרת מבצע "חזרה בטוחה" להשבת ישראלים מחו”ל.

על סיפון האונייה הגיעו כ-2,000 ישראלים שחזרו מלימסול, לאחר תיאום בין משרד התחבורה, רשות הספנות והנמלים, פיקוד העורף וחברות הספנות. עם עגינת האנייה קיבלו את פני השבים שרת התחבורה מירי רגב, מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן ויו”ר נמל אשדוד שאול שניידר.

נמל אשדוד, כמתקן אסטרטגי חיוני, נערך מבעוד מועד לקליטת האונייה תוך תגבור כוחות, הפעלת נוהל מזורז ואבטחת הנוסעים, וזאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף. יו”ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר, אמר: “נמל אשדוד גאה לקחת חלק במבצע הלאומי ולהשיב את אזרחינו הביתה. עובדי הנמל פעלו מסביב לשעון מתוך תחושת שליחות ואחריות לאומית”.

מנכ”ל נמל אשדוד, ניסן לוי, אמר: “בימים אלה, בין אזעקה לאזעקה, פועלים עובדי הנמל ללא לאות לספק את צרכי המשק הישראלי ולקלוט את אוניות החילוץ במסירות ובאחריות. זוהי עדות לרוח הישראלית ולערבות ההדדית שמאפיינת אותנו”.

במשרד התחבורה טענו כי המרחב הימי פתוח ומבצעי ההשבה נמשכים, תוך שמירה על בטיחות הנוסעים ובאישור גורמי הביטחון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News