accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון של תא"ל במיל' אורן סולומון לשרה ב"ק | חדשות 14

כיצד ישראל צריכה למנף את המערכה באיראן - למלחמה ברצועת עזה?

מיכל בקשי

מיכל בקשי

כד סיון ה'תשפה (20.06.25)

3

like

0

dislike

תא"ל במיל' אורן סולומון, לשעבר מנהל הלחימה של אוגדת עזה, התראיין למגישה שרה ב"ק במשדר המיוחד "עם כלביא", הדגיש את הישגי צה"ל במערכה מול איראן - ואמר כיצד לדעתו יש לפעול ב"יום שאחרי" ולמנף את ההצלחה, יוצאת הדופן ברמה העולמית - למלחמה נגד חמאס


תא"ל במיל' אורן סולומון, לשעבר מנהל הלחימה של אוגדת עזה, התראיין הלילה (בין חמישי לשישי) למגישה שרה ב"ק במשדר המיוחד "עם כלביא", הדגיש את הישגי ישראל באיראן, ופירט כיצד לדעתו ישראל צריכה להמשיך במלחמה הרב זירתית עד לניצחון. "התוצאות הרבה מעבר למצופה בכל ההיבטים – פגיעות בפו"ש (פיקוד ושליטה), באתרי הגרעין וביכולות ההגנ"א (הגנה אווירית) שלהם".

לדבריו, בימים אלה שישראל מרכזת את מאמציה באיראן ונראה כי הגזרות האחרות, וביניהן המאמצים להשבת החטופים בעזה, מקבלות פחות תשומת לב – המלחמה ממשיכה: "בהתאם להתפתחויות, צה"ל מתאים בעצם גם סד"כ (סדר כוח אדם) ויכולות: מודיעין, אוויר ואש, וכמובן כוחות מסווגים שונים, הכול לפי הערכת המצב וההתפתחות בזירות", הסביר סולומון. הוא ציין כי נראה שמה שצה"ל כרגע עושה ברצועה זה "העמת הישגים", כלומר הכוחות לא ממש תוקפים – אבל כן ממשיכים לתמרן ולהרחיב את הפעולה, גם אם באופן קטן וממוקד.

מטוסי חיל האוויר רגע לפני ההמראה לתקיפה באיראן
maximize-image
מטוסי חיל האוויר רגע לפני ההמראה לתקיפה באיראן | צילום: דובר צה"ל

הוא הדגיש כי על ישראל לקחת את ההצלחה המבצעית באיראן והתהודה הבינלאומית שלה – למלחמה ברצועת עזה.  "יותר נכון להביט ב"יום שאחרי", היום שאחרי איראן. פה צריך למנף את הניצחון, את ההישגים המרשימים שיש באיראן, יוצא דופן ברמה העולמית אפילו – לעזה, אמר, "לעשות ריסטארט מוחלט לכל החשיבה שהייתה לנו".

"זו בדיוק ההזדמנות לבוא ממקום של כוח, לשכוח את התנאים שהיו, את העסקאות שעוד דובר עליהן אפילו בימים האחרונים, ולקבל: א' – את כולם, את כל החטופים, ולדרוש בעצם; ולהכריע את חמאס ולעמוד ביעדי הדרג המדיני. זה בעיניי הדבר הכי חשוב שצריך לקחת מהסיפור של המלחמה באיראן".

עקבו אחרינו גם ב-Google News