accessibility-icon
share-icon
שר החוץ האיראני עבאס ערקצ'י | צילום: רשתות ערביות
שר החוץ האיראני עבאס ערקצ'י | צילום: רשתות ערביות

דיווח: איראן לא מוכנה לנהל משא ומתן עם ארה"ב - "שותפה לפשע"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כד סיון ה'תשפה (20.06.25)

21

5

like

2

dislike

שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י, אמר כי איראן אינה מוכנה לשיחות עם אף אחד כל עוד התקיפות הישראליות נמשכות • "אין מקום למשא ומתן עם ארה"ב עד שהתוקפנות הישראלית תיפסק", אמר עראקצ'י ונימק זאת בכך שארה"ב "שותפה לפשע הישראלי נגד איראן"


איראן הודיעה היום (שישי) כי היא לא תדון בעתיד תוכנית הגרעין שלה כל עוד היא נמצאת תחת מתקפה ישראלית, וכי היא אינה מעוניינת לקיים שיחות משא ומתן עם ארה"ב מאחר שהיא "שותפה לפשע". אמירות אלו מגיעות ברקע הפגישה של שרי החוץ של בריטניה, צרפת וגרמניה יחד עם עראקצ'י שאמורה להתקיים היום, כך דווח היום (שישי) ברויטרס.

שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית, עבאס עראקצ'י, אמר לטלוויזיה הממלכתית האיראנית בבוקר כי איראן אינה מוכנה לשיחות עם אף אחד כל עוד התקיפות הישראליות נמשכות.

שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י, שמוביל את שיחות הגרעין |
maximize-image
images-count2+
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | צילום: רויטרס

עראקצ'י הוסיף כי "אני חושב שמדינות ירחיקו את עצמן מה'תוקפנות' הזו. אין מקום למשא ומתן עם ארה"ב עד שהתוקפנות הישראלית תיפסק". הסירוב לקיום מו"מ עם ארה"ב נומק בכך שהיא "שותפה לפשע הישראלי נגד איראן".

בתוך כך, פגישה משותפת של שרי החוץ של בריטניה, צרפת וגרמניה, יחד עם שר מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, אמורה להתקיים בז'נבה במהלך היום. "עכשיו זה הזמן לעצור את המראות החמורים במזרח התיכון ולמנוע הסלמה אזורית שלא תועיל לאף אחד", אמר שר החוץ הבריטי, דיוויד לאמי. מזכיר המדינה האמריקאי, מרקו רוביו, נפגש גם הוא עם לאמי ביום חמישי וקיים שיחות נפרדות עם עמיתיו מאוסטרליה, צרפת ואיטליה.

מחלקת המדינה האמריקאית אמרה שרוביו ושרי החוץ הסכימו ש"איראן לעולם לא תוכל לפתח או להשיג נשק גרעיני". לאמי אמר אף כתב כך ברשת -X והוסיף כי "קיים כעת חלון זמן בתוך השבועיים הקרובים להשגת פתרון דיפלומטי".

maximize-image
images-count2+
שליח טראמפ למזה"ת, סטיב וויטקוף | צילום: שאטרסטוק

אתמול, דווח ברויטרס כי שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, סטיב ויטקוף, ושר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, שוחחו טלפונית מספר פעמים מאז תחילת המלחמה, זאת על פי שלושה דיפלומטים.

אמירות שר החוץ האיראני מגיעות ברקע החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על כך שהוא ייתן הזדמנות לנתיב הדיפלומטי בטרם יחליט לתקוף באיראן לצד ישראל.

maximize-image
images-count2+
דוברת הבית הלבן קרוליין לוויט | צילום: שאטרסטוק

אמש, דוברות הבית הלבן קרוליין לאוויט אמרה בתדרוך לעיתונאי הבית הלבן כי "יש לי מסר ישירות מהנשיא, ואני מצטטת: 'בהתבסס על העובדה שקיים סיכוי ממשי למשא ומתן עם איראן, שעשוי להתקיים או לא להתקיים בעתיד הקרוב, אני אקבל את החלטתי האם לפעול או לא בתוך השבועיים הקרובים'. זהו ציטוט ישיר מהנשיא עבור כולכם היום".

עקבו אחרינו גם ב-Google News