המרכז הרפואי סורוקה עדכן היום (חמישי) לגבי מצב הפצועים באירוע בו פגע טיל איראני במבנה בית החולים. באירוע נפצעו כ-80 בני אדם, מחציתם עובדים בסורוקה. כל הפצועים במצב קל ונפגעי דחק, וקיבלו טיפול רפואי מיידי בבית החולים.


מוקדם יותר, עדכנו בסורוקה כי בשל הפגיעה, המרכז הרפואי סגור לקבלת מטופלים, למעט מקרים דחופים ומצילי חיים. בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף התבצעו סריקות של כלל המבנים, לרבות חדרי הניתוח שנפגעו. ביה"ח יעדכן בהמשך על חזרה הדרגתית של הפעילות.




כזכור, הבוקר ספג המרכז הרפואי סורוקה פגיעה ישירה וחסרת תקדים בתולדות מערכת הבריאות בישראל. הפגיעה העיקרית היא בבניין הכירורגי הצפוני ובמספר תשתיות מרכזיות, כולל מערכות גזים, מים ומיזוג. בנוסף, נרשם נזק נרחב במבנים נוספים בבית החולים כתוצאה מההדף.



בעת הפגיעה בביה״ח היו מאושפזים בסורוקה מעל ל-700 מטופלים. ביה"ח שחרר משעות הבוקר עשרות מטופלים, ועשרות מטופלים נוספים הועברו לבתי חולים אחרים. כעת מאושפזים בסורוקה כ-300 מטופלים, המהווים כ-26% מתפוסת ביה״ח.


מאז תחילת מבצע ״עם כלביא״, החליט מטה החירום של ביה״ח להעביר מטופלים מאזורים שאינם ממוגנים לאתרים ממוגנים ובכלל זה למתחם תת קרקעי. מחלקות בבניין כירורגי שנפגע באופן ישיר הועברו אף הן אתמול למתחמים ממוגנים.
