צה"ל זיהה הערב (רביעי) שיגור של שני טילים מאיראן לעבר שטח מדינת ישראל. מערכות ההגנה האווירית פעלו ליירט את האיום, ואכן – טיל אחד יורט והשני נפל בשטח ירדן. זהו המטח הראשון שנורה מאיראן מאז שעות הלילה המוקדמות. ברשתות באיראן הופץ תיעוד חריג של הטיל שנורה לעבר ישראל, טיל שנטען שהוא נראה "חריג במיוחד".
האזורים בהם נשמעו האזעקות – אזור דן, השפלה, הירקון, השרון ובשומרון. עוד נמסר מצה"ל כי "יש להיכנס למרחבים המוגנים בעת קבלת ההתרעה, ולשהות בהם עד להודעה חדשה. יציאה מהמרחב המוגן תתאפשר לאחר קבלת הנחיה מפורשת בלבד, יש להמשיך ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף".
במטח האחרון לעבר ישראל, שכלל למעשה שני מטחים רצופים בתוך כ-45 דקות, נורו כ-25 טילים לעבר ישראל. אף לא אחד מהטילים גרם לנזק בגוף, למעט נפילת רסיסים במספר אזורים במרכז הארץ, בעיקר בשטחים פתוחים. המוקד המרכזי ביותר היה מגרש רכבים, ש-20 מהם עלו באש בשל הנפילה.

הירי הנוכחי הגיע לאחר הפגיעה העוצמתית של כוחותינו במפקדת ביטחון הפנים של המשטר האיראני. "סופת הטורנדו ממשיכה להכות בטהרן. מטוסי חיל האוויר השמידו עכשיו את מפקדת ביטחון הפנים של המשטר האיראני – זרוע הדיכוי המרכזית של הדיקטטור האיראני", מסר שר הביטחון ישראל כ"ץ והדגיש: "כפי שהבטחנו – נמשיך לפגוע בסמלי שלטון ונכה במשטר האייתוללות בכל מקום".

מדובר בפגיעה בסמל שלטון ולא באתר המשויך לפרויקט הגרעין או לפעילות טרור אחרת נגד ישראל. בדומה לכך, ביום שני הותקפה הטלוויזיה האיראנית – תקיפה דרמטית שתועדה בשידור חי והפכה ל"תמונת ניצחון" בישראל.
בצה"ל הסבירו אז כי מדובר במרכז תקשורת ששימש את הכוחות המזוינים של איראן לפעילות צבאית. התקיפה בוצעה בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין.
