accessibility-icon
share-icon
טיל איראני, ארכיון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
טיל איראני, ארכיון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

מהרס לתקומה: כך הפכו שרידי הטילים האיראניים ליצירת אמנות

זיו שזו

זיו שזו

לפני כשעה

4

like

0

dislike

פסל ייחודי נבנה משרידי הטילים האיראנים שפגעו בעיר רחובות במבצעים 'עם כלביא' ו'שאגת הארי' • האומן שיצר את הפסל, הגה את הרעיון מתוך הרצון להפוך את ההרס ליצירת אומנות שתספר את סיפורה של העיר • עוד בטרם הושלמה בנייתו, סוכם כי הפסל יוצב ברחבת השוק העירוני - שספגה פגיעה ישירה


האומן אמיליו מוגילנר יצר פסל ייחודי משרידי ההריסות והטילים האיראנים שפגעו בעיר רחובות במבצעים "עם כלביא" ו"שאגת הארי". הפסל נחנך מוקדם יותר השבוע במעמד מרגש בו נכחו שר הביטחון ישראל כ"ץ וראש העיר מתן דיל. את הרעיון הגה מוגילנר כבר בימים שלאחר המתקפה הראשונה, מתוך רצון להפוך את שרידי ההרס ליצירת אומנות שתספר את סיפורה של העיר ותבטא את כוחה לצמוח מתוך המשבר.

maximize-image
images-count1+
צילום: עיירית רחובות

במהלך מבצע "שאגת הארי" שילב מוגילנר שרידים נוספים שנאספו מאתרי הפגיעה בעיר. עוד בטרם הושלמה בנייתו של הפסל, שגובהו 3.7 מטרים ורוחבו 5 מטרים, סיכמה עיריית רחובות עם האומן כי הוא יוצב ברחבת השוק העירוני – שספגה פגיעה ישירה. כאמור, הצבתו במקום נועדה להנציח את עמידתה האיתנה של העיר ולהוות סמל להתחדשות, תקווה וחוסן קהילתי של התושבות והתושבים.

בפגישה שהתקיימה לאחר הטקס אמר שר הביטחון: "מעז יצא מתוק. מתוך ההריסות ומתוך המכה הקשה שספגנו בשבעה באוקטובר, עם ישראל ידע להכות באויביו ולהפוך את הכאב לעוצמה. אני מברך על יצירת האומנות המרשימה הזו, שמזכירה את סיפור שמשון הגיבור והאריה – סמל לכך שמתוך הקושי והחורבן יכולים לצמוח תקווה, כוח ותקומה. רחובות התאוששה וממשיכה להתאושש".

maximize-image
images-count1+
צילום: עיירית רחובות

ראש העיר, מתן דיל הוסיף: "רחובות עמדה בשנתיים האחרונות בפני אתגרים מורכבים והוכיחה פעם אחר פעם את עוצמתה. העובדה שהפסל נבנה משרידי ההריסות בעיר מעניקה לו משמעות מיוחדת וממחישה כיצד אפשר להפוך הרס ליצירה, כאב לתקווה ומשבר להזדמנות ולצמיחה. האריה הוא הקריאה שלנו לשמירה על עם ישראל ועל הבית שלנו מתוך אחדות. מתוך ההריסות אנחנו מייצרים את האור שעם ישראל זקוק לו".

כזכור, רחובות הפכה לעיר הראשונה בישראל שמקדמת שיקום מתחם מלחמה במסגרת חוק שיקום נזקי מלחמה בדרך של התחדשות עירונית. לא מדובר רק בתיקון הנזקים, אלא תכנון מחדש, בטוח ומתקדם יותר של המרחב העירוני.

עקבו אחרינו גם ב-Google News