accessibility-icon
share-icon
התנועה במחוז 18 בטהרן לאחר הודעת הפינוי

ב-4:00 לפנות בוקר: אלפים נמלטים מטהרן, לקראת תקיפות צה"ל

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כב סיון ה'תשפה (18.06.25)

4

16

like

2

dislike

תיעוד מאיראן: ככה נראית התנועה בכבישים של מחוז 18 בטהרן בשעה 4 לפנות בוקר, לאחר הודעת הפינוי של דובר צה"ל • בהודעת הפינוי שפורסמה הלילה נכתב: "אזרחים יקרים, למען בטיחותכם ובריאותכם, אנו מבקשים מכם לעזוב מיד את האזור המיועד לכך במחוז 18 בטהרן"


תיעוד מדהים הלילה (רביעי) ממחוז 18 בטהרן, שמונה כ-450,000 תושבים, לאחר הודעת הפינוי הדחופה שהפיץ דובר צה"ל בפרסית לתושבי העיר, לקראת תקיפה אווירית של כוחותינו באזור. בתיעוד ניתן לראות את התנועה העמוסה בכבישי העיר בשעה 4:00 לפנות בוקר, שעה שבה הכבישים אמורים להיות כמעט ריקים מרכבים.

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "בשעות הקרובות, צבא ישראל ינקוט פעולה באזור זה כדי לתקוף את התשתית הצבאית של המשטר האיראני, בדיוק כפי שעשה בימים האחרונים סביב טהרן". עוד נכתב: "אזרחים יקרים, למען בטיחותכם ובריאותכם, אנו מבקשים מכם לעזוב מיד את האזור המיועד לכך במחוז 18 בטהרן".

שטח המחוז משתרע על שטח קטן מאוד, גם במונחים של מחוזים נוספים באיראן, שבולטים מאוד בצפיפות שלהם, דבר שעשוי להעלות את החשש של התושבים באזור. המחוז מחולק ל-18 שכונות.

מוקדם יותר הלילה נורו שני מטחים רצופים לעבר ישראל שכללו כ-25 שיגורים. בדומה לששת המטחים הקודמים, גם הפעם, למרבה הנס – לא היו נפגעים כלל בגוף, למעט מספר בודד של תושבים שנחבלו בדרכם למרחב המוגן.

עקבו אחרינו גם ב-Google News