זו תקופה של נס, כן? נכון, 7 באוקטובר הייתה חתיכת סתירה קשה וכואבת. אבל אני מתעקש, זו תקופה של נס.
אם מישהו היה אומר לכם לפני לא יותר מדי זמן שישראל תוציא הודעת פינוי לתושבי טהרן מרובע ג', כנראה שהייתם חושבים שהוא הוזה. אם מישהו היה אומר לכם שטייסים ישראלים יעשו טיילת אווירית לאיראן, כאילו מדובר בטיסות צעירים לפאפוס, כנראה שהייתם שולחים אותו להסתכלות.
כל זה קורה אחרי השמדה שיטתית של רצועת הטרור בעזה, חיסול חיזבאללה ונסראללה, השמדת צבא סוריה, סיכול ארבעה רמטכ"לים בשירות האויב ועוד ועוד ועוד.

מדינת ישראל כותבת בימים אלה את הסיפור שלה מחדש. בתוך פחות משנתיים הפכה ממדינה שמבוהלת מ'פקקטה' אוהל בצפון למכונת מלחמה אדירה. בסיפור החדש שלה מדינת ישראל היא לא בורחת יותר מחבלי ארץ, לא מנהלת משא ומתן על חלוקת עיר הבירה שלה, לא מקשקשת יותר קשקושים שאם להם יהיה טוב, גם לנו יהיה טוב.
ישראל היא יוזמת ולא מגיבה, היא תוקפת ולא מתגוננת, ישראל היא מעצמה. ישראל עושה היסטוריה, תקופה של נס, כבר אמרנו?
