פרסמנו הערב בחדשות 14: חמישה ימים חלפו מאז החלה מלחמת ישראל איראן וההישגים פשוט כבירים, וזאת רק ההתחלה. בכיר במערכת הביטחון איתו שוחחנו לפני זמן קצר אומר שבימים הקרובים איראן צפויה להיות מופתעת יותר ממה שהופתעה עד כה, והיא תספוג מהלומות משמעותיות, יותר ממה שספגה עד כה – אך בינתיים בוא נמנה את ההישגים.
ההישג הראשון והכי משמעותי מבחינת ישראל הוא חופש הטיסה במערב איראן לרבות בבירתה טהראן, וייתכן שבקרוב מאוד גם במרכז המדינה היעד יושג. בכיר במערכת הביטחון אומר הערב – רביעות של אף 15-16 עושים גיחות מעל טהרן כמו מעל הרצועה, זה בלתי נתפס.

ההישג השני והחשוב מאוד הוא פגיעה בפיקוד ובשליטה של צבא איראן ומשמרות המהפיכה, בשילוב של פגיעה אדירה במדעני הגרעין – איראן חובה קושי משמעותי בהפעלת הכוח נגד ישראל
ההישג הבא השלישי והחשוב הוא הפגיעה בכור הגרעיני בנתנז ובעוד אתר חשוב באזור אספהאן. יש שיגדירו את הפגיעה בנתנז כדרמטית לפרויקט הגרעין, שכן הוא היה עבורם סמל של מעל 20 שנה לפרויקט הרחב בו השוקעו מיליארדים רבים.

וההשיג האחרון אותו נמנה לעת הנוכחית – פגיעה במערך טילי הקרקע קרקע, הלא הם הטילים הבליסטיים המשוגרים לעברנו, בכמויות קטנות ביממה האחרונה – הודות למערך הכטמ"מ והקרב של חיל האוויר, שבשילוב זרועות עם אגף המודיעים של צה"ל מביא יכולת סיכול מרשימה, לעיתים דקות לפני שיגור לשטח ישראל.
אז אם נסכם זאת לאחר חמישה ימים ישראל הופכת את איראן לשטיח פרסי ודורכת עליו סביב השעון. בקרוב ייתכן וארה"ב תצטרף למערכה התקפית, וזה בהחלט יהיה אירוע שובר שוויון – שיכול להביא ללא פחות מהתמוטטות המשטר האיראני.
