בימים האחרונים אנחנו מקבלים עשרות הודעות גם מחיילים וגם מהורים של חיילים, שטוענים כי הם נמצאים במחנות ובבסיסים ללא מרחבים מוגנים.
בחלק מהמקרים נשמעות טענות שלקחו מהם מיגוניות והמקום במרחבים לא מספיק לכמות החיילים, בחלק מהמקרים יש טענה שבסיסים פונו בגלל המצב למקומות אזרחיים ואין שם מספיק מרחבים מוגנים.

חשוב להבהיר לנו אין שום כוונה לציין את המחנות ולתת לאויב נשק, התלבטנו קשות אם לפרסם את הנתון הזה, והחלטנו שהנושא חשוב מאוד ולפני שיקרא פה אסון חלילה. אנחנו מציפים את הטענות ומבקשים תשובות מהצבא. צה"ל לא מכחיש את הפרטים והטענות מוכרות לו.
תגובת דובר צה"ל: "צה"ל מקדם במסגרת המלחמה תוכנית רחבת היקף למיגון סד״כ, זאת בהתאם להערכת המצב ולסדר הדחיפות המבצעית. לאורך תקופת הלחימה, הוצבו פתרונות מיגון נוספים במגוון בסיסים ויחידות.

"בנוסף, בכל יחידות צה"ל, החיילים מתורגלים לשהייה ממושכת בהתאם להערכת המצב, תוך יישום עקרון המיגון 'הכי מוגן שיש'".
