accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן סינדל
צילום: יונתן סינדל

מחדל: חיילים במחנות ובבסיסים נמצאים ללא מרחבים מוגנים

נועם אמיר

נועם אמיר

כא סיון ה'תשפה (17.06.25)

4

4

like

0

dislike

עשרות חיילים וחיילים טוענים כי הם נמצאים בבסיסים ובמחנות ללא מרחבי מיגון כנדרש • בחלק מהמקרים החיילים טוענים שלקחו מהם מיגוניות והמקום במרחבים איננו מספיק • צה"ל לא מכחיש את הפרטים והטענות מוכרות לו


בימים האחרונים אנחנו מקבלים עשרות הודעות גם מחיילים וגם מהורים של חיילים, שטוענים כי הם נמצאים במחנות ובבסיסים ללא מרחבים מוגנים.

בחלק מהמקרים נשמעות טענות שלקחו מהם מיגוניות והמקום במרחבים לא מספיק לכמות החיילים, בחלק מהמקרים יש טענה שבסיסים פונו בגלל המצב למקומות אזרחיים ואין שם מספיק מרחבים מוגנים.

maximize-image
images-count1+
חיל המודיעין, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

חשוב להבהיר לנו אין שום כוונה לציין את המחנות ולתת לאויב נשק, התלבטנו קשות אם לפרסם את הנתון הזה, והחלטנו שהנושא חשוב מאוד ולפני שיקרא פה אסון חלילה. אנחנו מציפים את הטענות ומבקשים תשובות מהצבא. צה"ל לא מכחיש את הפרטים והטענות מוכרות לו.

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל מקדם במסגרת המלחמה תוכנית רחבת היקף למיגון סד״כ, זאת בהתאם להערכת המצב ולסדר הדחיפות המבצעית. לאורך תקופת הלחימה, הוצבו פתרונות מיגון נוספים במגוון בסיסים ויחידות.

maximize-image
images-count1+
חיילים בבקעת הירדן | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

"בנוסף, בכל יחידות צה"ל, החיילים מתורגלים לשהייה ממושכת בהתאם להערכת המצב, תוך יישום עקרון המיגון 'הכי מוגן שיש'".

עקבו אחרינו גם ב-Google News