accessibility-icon
share-icon
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

באיראן מדווחים על מתקפת סייבר נגד בנק מרכזי במדינה

דרור בלאזאדה

דרור בלאזאדה

כא סיון ה'תשפה (17.06.25)

13

29

like

2

dislike

מתקפת סייבר התרחשה באיראן נגד אחד הבנקים המרכזיים במדינה • קבוצת ההאקרים "הדרור הטורף", המתנגדת למשטר האיסלאמיסטי, לקחה אחריות: "השמדנו את כל נתוני הבנק "ספה" במבצע סייבר" • כל הפרטים


מתקפת סייבר התרחשה היום (שלישי) באיראן על אחד הבנקים המרכזיים במדינה. קבוצת האקרים ידועה המכונה: "הדרור הטורף" לקחה אחריות. "השמדנו את כל נתוני הבנק "ספה" במבצע סייבר", טענה הקבוצה.

על פי דיווחים של אזרחים והודעות של גולשים לערוץ "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה למשטר, הבנק האיראני "ספה" קרס לחלוטין – ואין כל אפשרות לגשת לחשבונות באופן מקוון.

קבוצת ההאקרים "גַנגֶ'שְכּ דָרַנְדֶה" (הדרור הטורף) נטלה אחריות על המתקפה הקיברנטית. מדובר בקבוצה מוכרת המתנגדת למשטר האייתוללות באיראן. בהצהרה שפרסמה, טענה כי השמידה את תשתיות הבנק וכתבה: "השמדנו את כל נתוני הבנק ספה במבצע סייבר".

עוד נמסר כי כרטיסי הבנקים "ספה", "אנסאר" ו"קוסאר" אינם פעילים עוד – ולא ניתן להשתמש בהם. הקבוצה "הדרור הטורף" עלתה לכותרות לפני מספר שנים, כאשר ביצעה מספר מתקפות סייבר נגד גופים רשמיים ומרכזיים באיראן.

הדבר הוביל לשמועות כי ייתכן ועומדת מאחורי הקבוצה מדינה המתנגדת למשטר האיראני, ובין היתר היו שטענו כי ישראל וארצות הברית מקושרות לקבוצה, כך על פי דיווח ב-BBC הבריטי משנת 2022.

עקבו אחרינו גם ב-Google News