accessibility-icon
share-icon
ירי טילי הנ״מ וחיסול חוליית השיגור | צילום: דובר צה"ל

תיעוד: חיל האוויר מזהה טילים מכוונים לעברו ומחסל את החולייה

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כא סיון ה'תשפה (17.06.25)

5

5

like

1

dislike

תיעוד מלב איראן: כלי טיס של חיל האוויר מזהה טילי נ״מ משוגרים לעברו - ומחסל תוך שניות את חוליית השיגור • דובר צה"ל אפי דפרין: "ממשיכים לפעול על פי תוכנית סדורה ומותאמת בתקיפות ברחבי איראן" | צפו בהצהרה המלאה


כלי טיס של חיל האוויר שפעל בשמי איראן, זיהה אתמול (שני) חוליית שיגור שביצעה ירי טילי נ"מ לעברו. בסגירת מעגל קצרה, כלי הטיס תקף את המשגר וחיסל את את חוליית השיגור שביצעה את הירי.

היום דובר צה"ל חשף זאת בהצהרה לתקשורת ואמר כי "אנחנו ממשיכים לפעול על פי תוכנית סדורה ומותאמת בתקיפות ברחבי איראן. הלילה, בעקבות מודיעין מדויק שהתקבל באגף המודיעין, חיסלנו את עלי שדאמאני, רמטכ"ל המלחמה, המפקד הצבאי הבכיר ביותר של המשטר האיראני. הוא חוסל במפקדה של המשטר האיראני בלב טהרן.

תקיפות צה״ל באיראן | קרדיט: דובר צה"ל

"שדאמאני שימש כרמטכ"ל הכוחות המזוינים של המשטר האיראני והאיש המקורב ביותר למנהיג איראן, עלי חמינאי. הוא מונה להחליף את הרמטכ"ל הקודם, שגם אותו סיכלנו במכת הפתיחה של המבצע. שדמאני הספיק למלא את התפקיד רק ארבעה ימים. גם אותו חיסלנו.

"נרדוף את אויבינו שוב ושוב באמצעות יכולות מודיעיניות מתקדמות, ניצול הזדמנויות מתפרצות, עליונות אווירית ותכנון מבצעי מורכב. במקביל, המשכנו בתקיפות במספר מרחבים ברחבי איראן. תקפנו הלילה משגרים של טילי קרקע-קרקע וטילי קרקע-אוויר, מחסני כטב"מים ואתרי ייצור ואחסון טילים".

לדבריו של דפרין, "אנחנו ממשיכים לפעול אל מול האיומים האוויריים ומשמידים אותם על פי תוכנית סדורה. פעולות אלה מסכלות חלקים נרחבים מהירי לעבר העורף הישראלי.

"הבוקר ובמהלך הלילה שוגרו כ-30 טילים לעבר מדינת ישראל. רוב הטילים יורטו, אך זוהו מספר נפילות. להתנהלות שלכם בעורף יש חשיבות מכרעת. אני חוזר ואומר, אסור לנו להיות שאננים. לאיראנים יש עדיין יכולות וכוונות לפגוע בעורף מדינת ישראל. שימרו על הנחיות פיקוד העורף, ההנחיות האלו מצילות חיים.

"כוחות צה"ל ממשיכים להילחם בכל הגזרות, גם בהגנה וגם בהתקפה. בעזה כוחותינו נלחמים בקרבות עזים מול מחבלים. הכוחות נלחמים במרחב עם משימות ברורות כדי להשיג את המטרות שלנו.

"אתמול נפלו בקרב סמל ראשון נווה לשם ז"ל, הוא בן 20, לוחם בחטיבת גולני, וסרן במילואים טל מובשוביץ' ז"ל, בן 28, סגן מפקד פלוגה בחטיבת גולני. אנחנו משתתפים בצער המשפחות בשעתן הקשה, כואבים את כאבן ונמשיך ללוות אותן. זוהי תזכורת נוספת למחיר הכבד שאנחנו משלמים במלחמה הצודקת הזו. זוהי מלחמה על עתידנו ועל עתיד ילדינו. יחד נוכל לזה".

לשאלה למה אין מספיק מיגוניות לחיילים שנאלצים לשכב על הרצפה ולשים קסדה על הראש, השיב כי "צה"ל נערך תקופה ארוכה למלחמה הזו ולתרחישים מהסוג הזה. נערכנו גם במיגון, מיגון לתת מיגון מיטבי לחיילים שלנו. הביטחון שלהם יותר חשוב מכל דבר עבורנו. עכשיו, כשאמרתי את זה, אני שומע את הפניות של החיילים, ואנחנו נבדוק בכל מקום ונשפר".

הוא אמר כי ההישגים באיראן "כמו שתיארתי בימים האחרונים, לתוכנית הגרעין יש מספר מרכיבים. אנחנו מעמיקים את הפגיעה בכל המרכיבים האלה. הולכים ומעמיקים אותם מדי יום. גם גיאוגרפית, דרך אגב, וגם במרכיבים השונים של התוכנית: מעבדות גרעין, מקומות שבהם הם מעשירים אורניום, כורים גרעיניים, המדענים – מדעני הגרעין שפיתחו תוכנית גרעין כדי להשמיד את מדינת ישראל, מערכת הפיקוד והשליטה שלהם, ועוד ועוד מרכיבים בתוכנית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News