accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות ערביות, קנבה
צילום: רשתות ערביות, קנבה
נועם אמיר
נועם אמיר
29

כא סיון ה'תשפה (17.06.25)


באיראן חושבים על התשה במקום על הישרדות

היממה האחרונה מעידה שאיראן מחשבת מסלול מחדש ויש לה כמה אפשרויות • מוקדם מדיי לקבוע שאיראן עוברת מאסטרטגיה של פגיעה ממשית למלחמת התשה - אבל נראה שבאיראן מכוונים לטווח ארוך כדי להחזיר את יכולת השיגור שלהם שנפגעה בעקבות התקיפות הישראליות


מוקדם מדיי לקבוע עובדה שאיראן עוברת מאסטרטגיה של ניסיון ממשי לפגוע במטחים כבדים לאסטרטגיה של כלכלת חימושים והתשה, אך היממה האחרונה מעידה שאיראן מחשבת מסלול מחדש ויש לה כמה אפשרויות.

הפגיעה של צה"ל במשגרים היא דרמטית ובימים האחרונים איראן מקטינה את כמות הטילים – אבל לא את כמות הפעמים שהיא משגרת לעבר מדינת ישראל. זו כלכלת חימושים וזו גם חשיבה שבאיראן מכוונים לטווח ארוך ורוצים להחזיר ביכולת שיגור לפרק זמן ממשי.

כוחותינו חיסלו את הרמטכ"ל האיראני החדש: "המפקד הבכיר ביותר"

כוחותינו חיסלו את הרמטכ"ל האיראני החדש: "המפקד הבכיר ביותר"

77
17.06.25|רבקה שורק

רק ביממות הקרובות נדע אם זו אכן תפיסה שונה או שאולי מדובר באירוע נקודתי שנובע מלחץ של ישראל מעל שמי טהראן. היכולת של ישראל לחסל את המחליף של המחליף – מזכירה את המלחמה מול חיזבאללה.

לא יאומן שאיראן לא למדה כלום מהמלחמה שלנו מול הפרוקסי הכי גדול שלה במזרח התיכון. הרי בדיוק אותו הדבר עשינו לנסראללה ולמחליפו, לרמטכ"ל חיזבאללה ולמחליפו – היה מצופה שאיראן תפיק לקחים.

האפקט הוא ישיר, כאוס ובהלה במשטר – ושאלה גדולה האם להמשיך למנות מחליפים שלא שורדים. עלי שדאמני, שמונה רק בסוף השבוע להיות מפקד הכוחות המזוינים של המשטר, פיזר בימים האחרונים איומים לעבר ישראל במקום לעשות את הדבר המובן מאליו: להתחבא מתחת לאדמה ולנהל משם את המלחמה.

כל השיח סביב הסכם עם איראן הוא מיותר, המשטר שם פסע מהתפרקות ושבירת מפרקת, וזה הזמן ללחוץ חזק יותר. המדינה שהצהירה בגלוי שהיעד שלה הוא להשמיד את מדינת ישראל צריכה לשלם מחיר כבד על המלחמה הארורה הזו שפרצה בטבח אכזרי בשבעה באוקטובר.

אסור לעצור את המלחמה!!

נועם אמיר

נועם אמיר

פרשן לענייני צבא וביטחון של עכשיו 14, שדרן ברדיו 90FM

עקבו אחרינו גם ב-Google News