accessibility-icon
share-icon
השגריר דנון באו"ם | קרדיט: ללא

דני דנון תוקף את האו"ם: "מתייצב לצד משטרים מדכאים ואלימים"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כ סיון ה'תשפה (16.06.25)

9

13

like

1

dislike

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, נאם הערב בפני העצרת הכללית ותקף את הקהילה הבינלאומית על כישלונה להטיל סנקציות על איראן • לדבריו, במקום לעמוד לצד הקורבנות, האו"ם שוב נותן לגיטימציה למשטרים מדכאים • "איראן יורה על בתים ובתי כנסת – זו אידאולוגיה של השמדה," אמר


שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, נאם הערב (שני) בפני העצרת הכללית של האו"ם בדיון שעסק בסנקציות ככלי לגיטימי בזירה הבינלאומית. בדבריו תקף בחריפות את הקהילה הבינלאומית על כישלונה להטיל סנקציות נגד איראן: "זו עוד דוגמה לאובדן המוסר של האו"ם. במקום להתייצב לצד הקורבנות, אנחנו רואים אותו שוב מתייצב לצד משטרים מדכאים ואלימים."

השגריר דנון הזהיר: "במקום סנקציות, קיבלה איראן במה. במקום גינוי היא מקבלת פנייה לפיוס. עכשיו כולנו משלמים את המחיר. האיראנים ירו על ישראל אלפי טילים, לא על בסיסים צבאיים, אלא על בתים, בתי כנסת ובתי ספר. זו לא תגובה, זו אידאולוגיה של השמדה."

maximize-image
זירת נפילה בישראל כתוצאה משיגור איראני | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בסיום פנה השגריר דנון ישירות לעם האיראני בפרסית: המאבק שלנו הוא לא נגדכם – אלא נגד המשטר שמדכא אתכם." והמשיך באנגלית: "אתם לא האויבים שלנו. אתם הקורבנות הראשונים של משטר שרוצח את הבנות שלכם ושולח את הבנים שלכם למות בשבילו ובשביל השקרים שלו.

השגריר הוסיף: "אם אי פעם היה משטר שראוי לסנקציות משתקות, זהו המשטר בטהראן אם אי פעם היה רגע לפעול, הרגע הוא עכשיו. כל רגע של שתיקה מסכן את העולם כולו."

עקבו אחרינו גם ב-Google News