אורנה דנינו, שביתה נפגע בצורה קשה בעקבות ההדף מהפגיעה הישירה בבניין בפתח תקווה, התראיינה לכתבנו אריאל עידן מזירת הנפילה והדגישה כיד חייה וחיי משפחתה ניצלו בזמן שהם נשמעו להוראות ושהו בממ"ד: "הבנתי מיד שהבית שלי התפרק לרסיסים. לא ידענו אם אפשר לפתוח את הדלת, מה קורה בחוץ", סיפרה על רגעי הפחד דקות לאחר הפגיעה.
ארבעה נרצחו בעקבות הפגיעה הישירה, שניים ששהו בממ"ד שספג את הפגיעה ועוד שניים שנרצחו כתוצאה מההדף לאחר שככל הנראה לא שהו בממ"ד אותו הזמן. אורנה סיפרה כי לאחר האירוע היא התפנתה לבית החולים לבדיקות רפואיות, ובחיוך שמסתיר כאב רב ניסתה להעביר את המסר לציבור.

בן גביר מזירת הנפילה: "צריך להמשיך במערכה, ישראל תנצח"
"וואו, קשה לתאר את זה במילים. מאוד מפחיד. בום מטורף. אני לא יכולה לתאר את זה במילים, מה שהרגשנו באותו רגע, רעידות בכל הגוף. לקחנו שמיכה, התעטפנו עוד בתוך הממ"ד, התקפלנו על ארבע, סיפרה בקול רועד, "הבנתי מיד שהבית שלי התפרק לרסיסים. לא ידענו אם אפשר לפתוח את הדלת, מה קורה בחוץ. פשוט לא הבנו מה קורה. התנתק כמובן החשמל, לא הייתה לנו תקשורת, לא כלום".
בהמשך עדכנה את הציבור כי שיחות חירום – פועלות בכל מצב: "המזל הוא שתדעו תמיד שכל מה שקשור בשיחות חירום, אז זה עובד בכל מקרה, גם כשאין קליטה. אז התקשרנו 100-101, הייתי עם הבן שלי, וכך קצת כיוונו אותנו מה לעשות. כששמעתי את כוחות ההצלה בחוץ, הרשיתי לעצמי לפתוח את הדלת, וגיליתי את ההרס שיש לי בבית. לא נשאר יותר מדיי".

מצמרר: בית הכנסת נהרס כליל – ארון הקודש נותר ללא פגע
"יצאתי ככה, אני עם בגדים של הבן שלי, כי זה החדר שלו, שם הממ״ד, נעלי ספורט שלו. יצאנו קודם מבית החולים, הלכנו להיבדק, היינו שם ואנחנו עוד בחרדות, לא קולטים כל כך מה קורה איתנו", המשיכה, "יש לנו שכונה מאוד מאוד יפה ומאוד מאוחדת, ויש לי רעידות בגוף ממה שאני רואה כאן. מאוד מאוד קשה לי, מאוד".
היא סיפרה כי הפיצוץ היה כל כך חזק שחשבה שביתה הוא זה שספג פגיעה ישירה, למרות שמדובר בבניין ממול. "זה היה מאוד מאוד חזק. הייתי בטוחה אפילו שהטיל נפל לי ממש בתוך הבית, ושזה לא רק ההדף של הבניין לידי, זה רעש מחריש אוזניים, שאתה מיד מבין שזה זה. מיד".
לסיום, היה חשוב לה לקרוא לציבור להישמע להוראות פיקוד העורף שמצילות חיים: "רק אמירה אחת מאוד מאוד חשובה, שהממ״ד זה הדבר שמציל חיים. בבקשה, תשמעו להוראות, כי זה מה שהציל את רובנו כאן, וכמובן השם (הקדוש ברוך הוא), שתמיד עוזר ושומר עלינו".
