מתווך "מאוזן". נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן שוחח היום (שני) עם נשיא איראן מסעוד פזשכיאן ונשיא רוסיה וולדימיר פוטין ואמר כי הוא מוכן לתווך בין ישראל ואיראן כדי להביא לסיום המלחמה.
בשיחה עם נשיא איראן, ארדואן גינה את "הבריונות" של ישראל והאשים אותה בגרירת העולם ל"אסון", כשהוא לא מתייחס כלל לשיגורים של איראן לעבר אוכלוסייה אזרחית בישראל. נשיא טורקיה אמר כי הוא מוכן לתווך בין הצדדים על מנת שהמלחמה תסיים וכדי שאיראן תשוב לשולחן המשא ומתן של שיחות הגרעין.

בשיחתו עם פוטין, ארדואן המשיך בביקורת על ישראל וטען שהיא "איום על הביטחון האזורי" כאשר שני הצדדים גינו את "השימוש בכוח" שביצעה ישראל כלפי איראן לפי הודעת הקרמלין. גם בשיחת הזו נשיא טורקיה לא הביע ביקורת על הפגיעה של האיראנים באוכלוסייה אזרחית, כאשר רק כתוצאה מהמטח האחרון לעבר המרכז והצפון נרצחו 8 ישראלים מהירי של הטילים הבליסטים האיראנים.
בתוך כך, מוקדם יותר היום דובר הקמלין דמיטרי פסקוב אמר כי נשיא רוסיה גם כן מוכן לשמש כמתווך בין ישראל ואיראן. "רוסיה מוכנה לעשות כל מה שצריך כדי לסיים את שורשי הסכסוך הזה", אך הוסיף כי ההסלמה במתקפות לטענתו לא עוזרת לשיפור המצב. עוד אמר פסקוב כי ההצעה להעביר את מאגרי האורניום המועשרים ברמה גבוהה לרוסיה במסגרת הסכם גרעין נותרה על הפרק.
