דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין יצא היום (שני) בהודעה לציבור ועדכן על פעילות צה"ל בגזרת איראן. לדבריו, כוחותינו השמידו שליש ממשגרי הטילים של המשטר האיראני והשיגו עליונות אווירית מלאה בשמי איראן.
עוד הוסיף דפרין: "חיל האוויר השמיד הלילה בו זמנית יותר מ-20 טילי קרקע-קרקע טרם שיגורם לעבר מדינת ישראל. חיל האוויר השלים הלילה מספר גלי תקיפה, ותקף כ-100 מטרות צבאיות באצפהאן שבמרכז איראן.
"כ-50 מטוסי קרב וכלי טיס זיהו ותקפו אתרים לאחסון טילים, משגרי טילי קרקע-קרקע שהיו מוכנים לשיגור לעבר מדינת ישראל ומפקדות בהן נערכו חוליות שיגור לבצע ירי לעבר שטח מדינת ישראל".
דפרין ציין כי "בתקיפות אלו הושמדו יותר מ-20 טילים במקביל, דקות לפני ששוגרו לעבר עורף מדינת ישראל. באחת מהתקיפות, זוהתה חוליית שיגור במהלך ניסיונות לשיגור טילי קרקע-קרקע לעבר מדינת ישראל. בסגירת מעגל בזמן אמת, חיל האוויר חיסל את חוליית השיגור והטילים הושמדו".
"מתחילת המבצע, הושמדו יותר מ-120 משגרי טילים המהווים שליש מסך משגרי הטילים של המשטר האיראני", אמר דובר צה"ל והוסיף כי כוחותינו השיגו עליונות אווירית בשמי טהרן.
