accessibility-icon
share-icon
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | קרדיט: רויטרס
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | קרדיט: רויטרס

משרד החוץ האיראני: נשקול פרישה מאמנת אי-הפצת נשק גרעיני

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

כ סיון ה'תשפה (16.06.25)

17

3

like

3

dislike

איראן מאיימת בפרישה מאמנת ה־NPT אמנת אי-הפצת נשק גרעיני • בטהרן טוענים: "שטח איראני הותקף בציוד אמריקאי" • בוול סטריט ג'רנל העריכו כי ישראל הסבה נזק כבד לתשתית הגרעין - אך איראן עדיין מסוגלת לייצר פצצה בעתיד


משרד החוץ האיראני הודיע הבוקר (שני) כי הפרלמנט בטהרן שוקל הצעת חוק לפרישה מאמנת ה־NPT – אמנת אי-הפצת נשק גרעיני. בהודעה הרשמית הדגיש משרד החוץ של איראן כי "איראן רואה בכל המדינות התומכות בישראל או מצדיקות את ההתקפות כשותפות לפשעים אלה".

עוד נמסר כי לדעת טהרן, "שטח איראני הנתון לתוקפנות ישראלית מותקף באמצעות נשק וציוד אמריקאים". לדבריהם, "אמריקה לא רוצה להרתיע את ישראל", וכי האחריות מוטלת כעת על מועצת הביטחון של האו"ם – שאותה קראו "לגנות את התקיפה הישראלית". לסיום נאמר כי "איראן תמשיך במאבקה האמיץ ובעוצמה".

maximize-image
כור גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק

אמש דווח בוול סטריט ג'ורנל כי ישראל גרמה נזק כבד לתוכנית הגרעין של איראן, אך טהראן עדיין מסוגלת להתקדם לפיתוח פצצה אם תחליט לעשות זאת – בעיקר בשל היעדר הפגיעה במתקן הגרעין בפורדו. הנזק למתקן הגרעין בנתנז נראה גדול משדווח, והסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית אמרה שכ-14 אלף צנטריפוגות הושמדו גם במתקן התת-קרקעי- בשל הפגיעה באספקת החשמל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News