מבחיל: בבירה העיראקית בגדאד, שכנתה של הרפובליקה האסלאמית, חגגו הלילה (שני) את המטח האיראני הרצחני לעבר ישראל. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראו התושבים מתקבצים במרכזים קהילתיים, יושבים בהמוניהם סביב המסכים – וצופים בחדשות שמשדרו את המטח האיראני הרצחני.
התושבים, שאמורים להיות לכאורה תמימים, שמחו והריעו לנוכח הטילים, אשר חלקם פגעו ישירות במבנים בארץ והובילו למותם של שמונה בני אדם הלילה. האירוע הקשה התחיל סביב השעה 04:00 לפנות בוקר.
שעות לאחר התרעת פיקוד העורף, נשמעו אזעקות ברחבי הארץ – תחילה בצפון, ובהמשך גם בשרון, בירושלים, במרכז ובאילת. חלק מהטילים הצליחו לחדור את מערכות ההגנה האווירית ולפגוע ישירות במבנים מאוכלסים. כוחות הצלה ומשטרה פועלים בזירות רבות במקביל.

שמונה נרצחים ועשרות פצועים בזירות נפילה במרכז ובצפון
שמונה בני אדם נרצחו הלילה במרכז הארץ, בעקבות מטח טילים כבד ששוגר מאיראן לעבר ישראל. הקורבנות – שתי נשים, שני גברים בשנות ה-70 לחייהם וגבר נוסף בשנות ה-80 – נהרגו בזירות פגיעה בפתח תקווה ובבני ברק. בצפון הארץ שלושת מנותקי הקשר בזירת הנפילה בצפון אותרו ללא רוח חיים.
ממד"א נמסר כי 87 פצועים פונו עד כה לבתי החולים. בין הפצועים: אישה כבת 30 במצב קשה עם חבלת פנים, חמישה במצב בינוני ו-81 במצב קל. כמו כן דווח על ילדים שנפגעו מההדף או משברי זכוכית. פעולות החילוץ עדיין נמשכות במספר מוקדים.
