accessibility-icon
share-icon
הצהרת רמי גרינברג בזירת הנפילה בפ"ת | צילום: חדשות 14

רמי גרינברג: "מאמין שחלק יוכלו לחזור לבתיהם הערב"

מיכל בקשי

מיכל בקשי

כ סיון ה'תשפה (16.06.25)

3

4

like

1

dislike

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הגיע לזירת נפילת הטיל במרכז ואמר כי עדיין לא ידוע אם הדיירים שנפגעו מהטיל שהו בממ"ד או לא - אך אין ספק שהשהות בממ"ד הצילה את חייהם של הדיירים מסביב • הוא סיפר על המענה שמעניקה העירייה לתושבים שנפגעו, ועל שיקום האזור • צפו בהצהרה


ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הגיע הבוקר (שני) לזירת נפילת הטיל בפתח תקווה, ואמר כי העירייה פועלת על מנת לשקם במהירות את האזור וכן ללוות ברמה הפסיכולוגית את הדיירים שנפגעו.

"עכשיו בשטח הצוותים העירוניים להתחיל להחזיר את הבניינים למצב לשגרה, כדי לאפשר לדיירים, מי שכן יכול לחזור לבית שלו כמה שיותר מהר, זה הניקיונות, זה חיבור עם חברת חשמל, עם חברות הגז, המים", אמר, "כי הדיירים בעיקר רוצים לחזור כמה שיותר מהר לדירות שלהם, וזה מה שאנחנו עושים. אני מאמין שבסוף הבניינים שלא ספגו פגיעה ישירה זה יכול להיות כבר הערב, הבניין שספג גבייה ישירה יהיה טיפה יותר מאוחר, ונלווה אותם גם במס רכוש".

הרוג חמישי מזירת הנפילה במרכז, סריקות מתבצעות לאיתור נעדרים

הרוג חמישי מזירת הנפילה במרכז, סריקות מתבצעות לאיתור נעדרים

4
16.06.25|אפרת ברינר

לדבריו, העירייה מנסה להעניק כמה שיותר מהר את כל המעטפת הנדרשת לדיירים שנפגעו. כבר במהלך הלילה הוקם מרכז קליטה של העירייה אליה התפנו הדיירים מהבניינים שנפגעו, ושם חיכתה להם שתייה חמה ופסיכולוגים שילוו אותם. בהמשך, מי שלא יוכל לחזור לדירתו יעבור זמנית לאחד מבתי המלון בעיר.

לגבי הבניין שספג פגיעה ישירה, גרינברג ציין שייקח זמן להחזיר אותו לקדמותו: "זו פגיעה יותר משמעותית, צריך כבר יותר ביצוע הנדסי. זה ייקח אולי כמה שבועות, וגם את זה יהיה אפשר להחזיר". ראש העיר ציין פעם נוספת את החשיבות בלהישאר בממ"ד ולסגור אותו בהתאם להנחיות. "אין ספק שפגיעה ישירה במקלט או בממ"ד של טיל גדול כזה, זה לא חסין ב-100%", אמר, "אבל כמובן שכל יתר הדיירים מסביב, שהיו בתוך הממ"דים – ניצלו. אם הם לא היו בממ"דים, כל הדיירים מסביב, גם שם היה לצערנו חס וחלילה (היו יכולים להיות) הרוגים או פצועים הרבה יותר קשה. חייבים להיות בממ"ד, וחייבים להיות בממ"ד כל הזמן השהות. זה מציל חיים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News