סוכנות הידיעות פארס באיראן דיווחה הבוקר (שני) כי אדם שלטענת המשטר האיראני עבד כ"מרגל מוסד", הוצא להורג בתלייה, זאת לאחר ש"לאחר שעבר את ההליך הפלילי המלא שאישר וקבע סופית את פסק הדין בבית המשפט העליון".
ההוצאה להורג התבצעה ברקע הדיווחים על פעילות המוסד באיראן שאפשרה את הצלחת מבצע "עם כלביא". על פי הדיווחים, באמצעות מבצע חשאי מורכב, הצליחו סוכני הארגון להחדיר עמוק לתוך איראן מערכות תקיפה מוסוות, יחידות קומנדו מתקדמות ובסיסי שיגור למל"טים נפיצים, שהופעלו בדיוק מתוזמן עם תחילת המתקפה, והשמידו את מערכי ההגנה הקריטיים של המשטר.
במרכז איראן, יחידות קומנדו של המוסד פרסו מערכות נשק מונחות מדויק בשטחים פתוחים בקרבת אתרים של מערכות טילי קרקע-אוויר איראניות. עם תחילת התקיפה הישראלית, המערכות הופעלו מרחוק, ושיגרו טילים מדויקים שפגעו במטרות בו-זמנית.
בנוסף לכך, המוסד הפעיל מבצע חשאי להברחת רחפני נפץ במזוודות, משאיות ומכולות סחורות, השמידו סוללות הגנה אוויריות והרסו משגרי טילים לפני שהופעלו, זאת על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".
צוותי מוסד התמקמו מראש בסמוך לעמדות ההגנה האווירית ואתרי שיגור טילים ברחבי איראן. עם פתיחת המתקפה הישראלית, חלקם ניטרלו סוללות נ"מ, בעוד אחרים פגעו במשגרי טילים בעת שינועם לעמדות הירי – עוד בטרם הספיקו להיערך לשיגור.
הפעולה המדויקת שיבשה משמעותית את יכולת התגובה האיראנית, ואפשרה לחיל האוויר הישראלי לפעול בחופשיות במרחב האווירי של איראן. מעבר לנזק הפיזי, המבצע יצר אווירת חוסר ביטחון עמוקה בשורות ההנהגה האיראנית.
בתיעוד שפורסם מטעם "המוסד" שעות בודדות לאחר תחילת המתקפה, נראית פעילות כוחות הארגון על אדמת איראן. במבצע "עם כלביא" הותקף מערך ההגנה האווירית של איראן במערב המדינה, וכן חוסלו ארבעה בכירים: רמטכ"ל הכוחות המזויינים של איראן, מפקד משמרות המהפכה ושניים מהמדענים החשובים בתוכנית הגרעין.
