מיטל בן משה, שהייתה אמורה לחזור מחופשה ברודוס בבוקר המתקפה, סיפרה היום (ראשון) בראיון לערוץ 14 על תחושת חוסר האונים, הדאגה למשפחה בארץ והקושי העצום להיות רחוקה מהבית בזמן מלחמה. "אני דבוקה לטלפון, לא ישנה טוב", היא משתפת.
המטחים מאיראן בשבת בבוקר תפסה עשרות אלפי ישראלים במהלך חופשות בחו"ל, והפכה את הבילוי השליו לסיוט של דאגה וחוסר ודאות. אחת מהן היא מיטל בן משה, תושבת קריית אתא, ששהתה ברודוס עם חברותיה והייתה אמורה לחזור ארצה ביום שישי בבוקר.

"היינו אמורות להמריא ב-10:00 בבוקר", היא משחזרת. "פשוט התעוררתי למלא התראות בטלפון והבנתי שזה כבר כנראה לא יקרה". בריאיון היא מתארת את הקושי הנפשי העצום בלהיות רחוקה בזמן שהמדינה בוערת. "קודם כל, מאוד קשה לישון. אני אישית דבוקה לטלפון, לא ישנה טוב, במחשבה על החברים והמשפחה במצב הנתון במדינה", היא מסבירה. "זה כבר לא מרגיש כמו חופשה, זה סבל. אי אפשר להיות במוד של חופשה".
בנוסף לקושי הנפשי, ישנו גם הבלבול הלוגיסטי. בן משה מתארת מצב של "חוסר אונים", לדבריה: "כל אחד זורק אותי לגורם אחר. אנחנו סגרנו דרך סוכנות ישראלית, אבל אין באמת תשובות רשמיות מה אנשים אמורים לעשות. שום גורם רשמי לא פנה אליי".
הישראלים בחו"ל נקראו לשמור על פרופיל נמוך, ובן משה מספרת שהיא וחברותיה אכן נוקטות זהירות. "אנחנו מאוד משתדלות להוריד פרופיל. הבנו שהיו עימותים ברודוס לילה לפני, ולכן ניסינו באמת לא להתבלט יותר מדי, כדי למנוע עימותים וסכנה".
בסיום דבריה, ביקשה מיטל למסור דרישת שלום חמה למשפחתה וחבריה, והוסיפה תפילה המשותפת לכולנו: "שבעזרת השם החטופים יחזרו במהרה".
