"כתבתי ביום השני של המלחמה, אתמול היה היום הראשון של המלחמה של איראן נגד ישראל", פתח שר החוץ גדעון סער את דבריו הערב (ראשון) בראיון לתוכנית הפטריוטים. "קודם התמודדנו עם הזרועות של איראן, עם חמאס וחיזבאללה. עכשיו הגענו לראש הנחש".
לדברי סער, ישראל פועלת באופן שיטתי לסיכול מה שהוא כינה "תוכנית ההשמדה של איראן". הוא הדגיש כי לא מדובר בסיסמאות אידיאולוגיות, אלא בתוכנית מעשית שאותה ישראל מפרקת כעת שלב אחר שלב. "מה שקורה בשנה וחצי האחרונות הוא שאנחנו הולכים ומפרקים את התוכנית הזאת. אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים להשיג," אמר. היעדים העיקריים, לדבריו, הם תוכנית הגרעין ותוכנית הטילים של הרפובליקה האסלאמית.
סער חשף כי במסגרת המערכה, כבר הותקפו יעדים בלב טהרן הקשורים ישירות לפרויקט הגרעין האיראני. הוא תיאר את תהליך קבלת ההחלטות בקבינט כ"סדור, רציני, שקול ויסודי", ושיבח את הנהגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ש"בלעדיו, זה לא היה קורה".
השר התייחס לתחושת הדחיפות שהובילה לפעולה. "זה ממש הדקה ה-90. ההערכות היו שהאיראנים, שכבר יש להם חומר לתשע פצצות אטום, נמצאים במרחק של שישה חודשים, אולי פחות, מנשק גרעיני. לכן היינו חייבים לפעול מיד".
כשנשאל על המחיר הכבד של המלחמה, השיב סער: "ידענו שיהיו אבדות, אבל גם לאי-פעולה יש מחיר. המטרה שלנו היא להסיר את איום ההשמדה מעל אזרחי מדינת ישראל".
בתשובה לשאלת המגיש, ינון מגל, האם התקיפה באיראן הייתה יכולה להתרחש לפני המערכה בעזה ובלבנון, השיב סער בנחרצות: "ב-100%, ריכוז מאמץ הוא אחד מעקרונות המלחמה. עשינו את זה בדרך הנכונה". הוא הוסיף והבהיר כי המערכה בעזה והמשא ומתן על החטופים לא השפיעו על קבלת ההחלטות בנוגע לאיראן.
באשר למטרות המערכה והאפשרות של הפלת המשטר, סער היה זהיר: "לא הגדרנו את הפלת המשטר כאחד מיעדי המערכה. עם זאת, ייתכן שהדבקות של המשטר בתוכנית הגרעין היא זו שתאיץ את קיצו. הדבר הזה נמצא בסופו של דבר בידי העם האיראני, לא בידינו".
לגבי הסיוע הבינלאומי, ציין השר כי ארצות הברית עוזרת בהגנה, הצרפתים הציעו את עזרתם, אך סירב להתייחס לשותפות של גורמים אחרים. בסיום דבריו, הדגיש כי ישראל תפעל באופן יצירתי כדי להשיג את מטרותיה ולגבות מחיר כבד מאויביה.
