שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר (ראשון) בירידות שערים על רקע המתקפה הישראלית באיראן והחשש מהסלמה אזורית. מדד ת"א 35 פתח בירידה של כ-1.3%, ת"א 90 ירד בשיעור דומה ומדד הבנקים איבד 2% ככל הנראה בהשפעת תחושת אי-הוודאות סביב המערכת הפיננסית. עם זאת, תוך זמן קצר הירידות התמתנו, מה שמעיד על כך שהבורסה לא מתרגשת מהמלחמה עם איראן.
המניות הביטחוניות מזנקות: אלביט מערכות קופצת בכ-7%, לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער ארביטראז' חיובי. גם מניות נוספות בענף הביטחוני רושמות עליות נאות: ארית תעשיות מטפסת בכ-5% ובית שמש עולה ב-2.6%. העליות משקפות את הציפייה להמשך ביקושים למערכות צבאיות מתקדמות על רקע ההסלמה האזורית.

מניית נקסט ויז'ן מוסיפה 3.3% לערכה, לאחר שדיווחה הבוקר על הזמנה נוספת של מערכות בשווי 2 מיליון דולר. גם רשתות השיווק נהנות מהעלייה בביקוש לצריכה הביתית, טיב טעם עולה בכ-4%, יוחננוף ב-2.5% ושופרסל ב-1.9%.

לאחר נעילת המסחר צפויים להתפרסם נתוני האינפלציה של חודש מאי (מדד המחירים לצרכן) – בימי שגרה מדובר בנתון בעל חשיבות רבה עבור המדיניות המוניטרית, אך הפעם ייתכן ויידחק לשוליים בשל האירועים הביטחוניים.
