המשטר האיראני מאיץ את קצב הוצאות להורג של מתנגדים פוליטיים, במטרה להעביר מסר חד-משמעי לאוכלוסייה מתוסכלת כי הוא נותר בשליטה מלאה וכי כל ניסיון התנגדות לא ייסלח, כך דווח היום (שני) ב"וול סטריט ג'ורנל".

נאצר באקרזאדה בן ה-26, שחלם לשוב לנהל את חנות הטלפונים הניידים שלו, הוצא להורג באשמת ריגול עבור ישראל – אישום שבאקרזאדה הכחיש בתוקף ופרקליטו טען כי חסר בו כל ביסוס ראייתי. חברו לתא, חמיד צ'פאתי, העיד על שאיפותיו: "הוא רק רצה לחיות, לעבוד, ולשמח את הוריו".
לצד באקרזאדה, הוצא להורג גם מהראב עבדאללה-זאדה, סַפָּר מכפר סמוך שנאצר פגש בכלא אורמיה לאחר ששניהם נעצרו בעקבות הפגנות זכויות הנשים. עבדאללה-זאדה הואשם ברצח חבר במיליציית הבסיג', אך בשיחה מוקלטת תיאר את הסבל שעבר: "מהיום הראשון למעצרי, הופעל נגדי אלימות, עינויים ואיומים, ואולצתי לתת הודאות שהיו כולן שקריות".

זאדה הוסיף וטען לחפותו: "אף אחד מהאישומים שהובאו נגדי אינו נכון. הם יודעים זאת, ואלוהים יודע זאת. אני חף מפשע". צ'פאתי, שהיה עמם בתא, תיאר את האובדן: "כשניתן גזר הדין למהראב, הם הרגו את כל האנרגיה הזו לחיים, ואת הצחוקים האלו גם".
קארן קרמר מהמרכז לזכויות אדם באיראן הדגישה כי "לאף אחד מהאנשים האלו לא ניתן עורך דין עצמאי". היא הוסיפה כי "קיימות הפרות חמורות של הליך הוגן, והם מועברים בחיפזון דרך בתי המשפט המהפכניים".

גל הדיכוי הנוכחי צמח מתוך הפגנות ענק שפרצו בינואר, אז הרג המשטר אלפי מפגינים שדרשו שינוי פוליטי מקיף על רקע כלכלה קורסת. למרות ניסיונות של ארה"ב לתמוך במפגינים, המשטר שרד וחידש את הדיכוי ביתר שאת לאחר תום הלחימה של ארה"ב וישראל עם איראן.
אחמד-רזא ראדאן, ראש פיקוד אכיפת החוק, דיווח כי אלפי "בוגדים ומרגלים" נעצרו בחודשים האחרונים. ראש הרשות השופטת, גולאם חוסיין מוהסני-אג'אי, הבהיר בסוף אפריל כי מקרים של שיתוף פעולה עם משטרים תוקפניים יטופלו "באופן נחרץ וללא רחמים תחת החוק".
