גורמים בבית הלבן ובישראל מסרו כי מבצע "עם כלביא" של ישראל נגד איראן צפוי להימשך "שבועות, לא ימים", כך כפי שדווח היום (ראשון) בערוץ CNN האמריקאי.
לדבריהם, המבצע מתקדם באישור מרומז מצד ארה"ב. בנאום של רה"מ בנימין נתניהו ששודר ברויטרס, איים נתניהו כי ישראל "תכה בכל אתר ובכל יעד של משטר האייתוללות". איראן מנגד, איימה להסלים את מתקפותיה נגד ישראל – במידה וזו תמשיך בלחימה.

המזרחן הבריטי: "לישראל יש עליונות אווירית מוחלטת מעל טהרן"
בתוך כך, המזרחן הבריטי אנדרו פוקס, שהיה בעבר קצין צנחנים בצבא בריטניה, כתב פוסט במהלך השבת ובו הצהיר באופן חד משמעי כי לישראל יש כעת עליונות אווירית מוחלטת, וכי זהו בשלב הפתיחה לניצחון המוחלט.
עוד הוא ציין כי ייתכן וארצות הברית מעורבת באיזושהי דרך במבצע הישראלי. "המטרה המוצהרת המקורית של משימתה של ישראל הייתה כביכול להשמיד את היכולת הגרעינית של איראן. עכשיו, אנחנו יודעים שישראל לא יכולה לעשות את זה", כתב, "אתם צריכים את ארה"ב כדי להשיג את זה, ולכן הופתעתי שארה"ב לא הייתה מעורבת אם זו הייתה המטרה", כתב בחשבון ה-X.
"אז אני חושד שזו הייתה מטרה מסוימת של מסך עשן כדי לכסות על ריסוק משמרות המהפכה, המטה הכללי, חיל האוויר, הרקטות ואלמנטים מרכזיים אחרים ביכולות האסטרטגיות של איראן", המשיך, "או… ניסיון לשנות משטר. למה עוד לפגוע במחסני נפט ותחנות כוח, לסנוור ולשתק את המשטר? אנחנו יודעים שהמוסד נמצא בשטח, והם אישרו בפומבי שהם עובדים עם "סוכנים" בתוך איראן. דיווחים על מנהיגים איראנים שנמלטים. כל הסימנים מצביעים על האפשרות השנייה כרגע".
