היום השלישי למלחמת איראן-ישראל מסתמן כיום המשמעותי והקשה ביותר עד כה. בעוד בישראל נרצחו כבר כ-11 בני אדם במבצע וכ-300 נפצעו, באיראן המספרים מזנקים אפילו יותר. לפי ארגון זכויות האדם HRANA, עד כה נהרגו 215 איראנים ונפצעו קרוב ל-700 נוספים. לפי הארגון, לפחות 50 בני אדם כבר "אושרו" כאנשי צבא איראן.
במהלך הלילה הפציצה ישראל כמה יעדים אסטרטגיים, זאת לאחר שהשיגה עליונות אסטרטגית מעל שמי טהרן – הישג חסר תקדים, כמעט בלתי נתפס. המהות של עליונות אווירית אומרת שחיל האוויר הישראלי יוכל לטוס מעל שמי טהרן כמעט כרצונו. במסגרת זו, הפציצה ישראל את אתר הנפט המרכזי ביותר בטהרן, שמכיל לפי דיווח של כתבנו הלל ביטון רוזן 260 מיליון ליטרים. האתר מפיק ביום בערך כ-7 מיליון ליטרים לאזור טהרן.

מתקן הנפט שהותקף נמצא בשכונה צפופה עם אוכלוסייה אמידה עם מסעדות יוקרתיות, קניונים וגורדי שחקים עם בריכות על הגג. מדובר במרכז הנפט המרכזי של בירת איראן והגדול ביותר. על פי כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן, הדבר יגרום להפסקת חשמל בקרוב ולשריפה שתימשך לאורך זמן בעקבות כמויות הענק של החומר הדליק.
בתוך כך, איראן וארה"ב היו אמורות לקיים היום את סבב הפגישות השישי שלהן, אך בשל ההתפתחות הביטחונית, ההלם שהיכה את איראן ותחושת הזעם והתסכול כלפי ישראל וארה"ב, הרפובליקה האסלאמית תיקח ככל הנראה צעד אחורה במו"מ. שר החוץ האיראני עבאס ערקאצ'י אמר כי המשך קיום השיחות אינו מוצדק, בזמן שהתקיפות הישראליות עדיין מתנהלות.
