accessibility-icon
share-icon
מטוס F-22 של חיל האוויר האמריקני, ארכיון | צילום: שאטרסטוק
מטוס F-22 של חיל האוויר האמריקני, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

המזרחן הבריטי: "לישראל יש עליונות אווירית מוחלטת מעל טהרן"

מיכל בקשי

מיכל בקשי

יט סיון ה'תשפה (15.06.25)

6

1

like

0

dislike

המזרחן הבריטי אנדרו פוקס, שהיה בעבר קצין צנחנים בצבא בריטניה, טען: "לישראל יש כעת עליונות אווירית מוחלטת וחופש פעולה מעל טהראן בעקבות המכות הקשות שאיראן סופגת" • בפוסטים האחרונים שלו נראה שמבצע "עם כלביא" עשה הסברה מצוינת לישראל


המזרחן הבריטי אנדרו פוקס, שהיה בעבר קצין צנחנים בצבא בריטניה, כתב פוסט במהלך השבת ובו הצהיר באופן חד משמעי כי לישראל יש כעת עליונות אווירית מוחלטת, וכי זהו בשלב הפתיחה לניצחון המוחלט.

לדבריו, "לישראל יש כעת עליונות אווירית מוחלטת וחופש פעולה מעל טהראן. עם המכות המוחלטות שאיראן סופגת, בהחלט ייתכן כעת שנראה את ההנהגה האיראנית מבקשת לברוח מהמדינה (לפקיסטן, קטאר או רוסיה)", כתב בחשבון ה-X, "כעת קיים סיכוי מתקבל על הדעת שהמבצע הזה עלול בסופו של דבר להיות סופו של המשטר – אפשרות שכנראה אפילו מעבר לציפיות הפרועות ביותר של הישראלים".


"עוד דחיפה אחת מרוכזת ומכרעת יכולה לעשות את זה, במיוחד אם נראה אז את האנשים יוצאים לרחובות בזמן שהמולות כורעים על ברכיהם". בפוסט נוסף שכתב בהמשך תהה המזרחן מדוע ארצות הברית לא הצטרפה למערכה, והעריך כי ייתכן והמדינה הייתה מעורבת מאחורי הקלעים.


"המטרה המוצהרת המקורית של משימתה של ישראל הייתה כביכול להשמיד את היכולת הגרעינית של איראן. עכשיו, אנחנו יודעים שישראל לא יכולה לעשות את זה", כתב, "אתם צריכים את ארה"ב כדי להשיג את זה, ולכן הופתעתי שארה"ב לא הייתה מעורבת אם זו הייתה המטרה. אז אני חושד שזו הייתה מטרה מסוימת של מסך עשן כדי לכסות על ריסוק משמרות המהפכה, המטה הכללי, חיל האוויר, הרקטות ואלמנטים מרכזיים אחרים ביכולות האסטרטגיות של איראן".

הוא המשיך: "או… ניסיון לשנות משטר. למה עוד לפגוע במחסני נפט ותחנות כוח, לסנוור ולשתק את המשטר? אנחנו יודעים שהמוסד נמצא בשטח, והם אישרו בפומבי שהם עובדים עם "סוכנים" בתוך איראן. דיווחים על מנהיגים איראנים שנמלטים. כל הסימנים מצביעים על האפשרות השנייה כרגע".

עקבו אחרינו גם ב-Google News