המזרחן הבריטי אנדרו פוקס, שהיה בעבר קצין צנחנים בצבא בריטניה, כתב פוסט במהלך השבת ובו הצהיר באופן חד משמעי כי לישראל יש כעת עליונות אווירית מוחלטת, וכי זהו בשלב הפתיחה לניצחון המוחלט.
לדבריו, "לישראל יש כעת עליונות אווירית מוחלטת וחופש פעולה מעל טהראן. עם המכות המוחלטות שאיראן סופגת, בהחלט ייתכן כעת שנראה את ההנהגה האיראנית מבקשת לברוח מהמדינה (לפקיסטן, קטאר או רוסיה)", כתב בחשבון ה-X, "כעת קיים סיכוי מתקבל על הדעת שהמבצע הזה עלול בסופו של דבר להיות סופו של המשטר – אפשרות שכנראה אפילו מעבר לציפיות הפרועות ביותר של הישראלים".
Israel now has total air superiority and freedom of operation over Tehran. With the absolute beating Iran is taking, it is entirely possible now that we will see the Iranian leadership looking to flee the country (to Pakistan, Qatar or Russia).
There is now a conceivable chance…
— Andrew Fox (@Mr_Andrew_Fox) June 14, 2025
"עוד דחיפה אחת מרוכזת ומכרעת יכולה לעשות את זה, במיוחד אם נראה אז את האנשים יוצאים לרחובות בזמן שהמולות כורעים על ברכיהם". בפוסט נוסף שכתב בהמשך תהה המזרחן מדוע ארצות הברית לא הצטרפה למערכה, והעריך כי ייתכן והמדינה הייתה מעורבת מאחורי הקלעים.
Strategic point: original stated goal of Israel’s mission was supposedly to destroy Iran’s nuclear capability.
Now, we know Israel can’t do that – it’s too deeply buried. *Best effort* they set it back a bit. You need the USA to achieve that, which is why I was surprised the…
— Andrew Fox (@Mr_Andrew_Fox) June 14, 2025
"המטרה המוצהרת המקורית של משימתה של ישראל הייתה כביכול להשמיד את היכולת הגרעינית של איראן. עכשיו, אנחנו יודעים שישראל לא יכולה לעשות את זה", כתב, "אתם צריכים את ארה"ב כדי להשיג את זה, ולכן הופתעתי שארה"ב לא הייתה מעורבת אם זו הייתה המטרה. אז אני חושד שזו הייתה מטרה מסוימת של מסך עשן כדי לכסות על ריסוק משמרות המהפכה, המטה הכללי, חיל האוויר, הרקטות ואלמנטים מרכזיים אחרים ביכולות האסטרטגיות של איראן".
הוא המשיך: "או… ניסיון לשנות משטר. למה עוד לפגוע במחסני נפט ותחנות כוח, לסנוור ולשתק את המשטר? אנחנו יודעים שהמוסד נמצא בשטח, והם אישרו בפומבי שהם עובדים עם "סוכנים" בתוך איראן. דיווחים על מנהיגים איראנים שנמלטים. כל הסימנים מצביעים על האפשרות השנייה כרגע".
