accessibility-icon
share-icon
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"טהרן תבער, ישלמו מחיר כבד": האיום של שר הביטחון לחמינאי

נעמי רחליס

נעמי רחליס

יח סיון ה'תשפה (14.06.25)

1

5

like

1

dislike

שר הביטחון ישראל כ"ץ איים כי אם מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, ימשיך לתקוף את העורף הישראלי – "טהרן תבער", והבהיר שהמשטר האיראני גורר את אזרחיו למחיר כבד • לדבריו, צה"ל ממשיך לפעול בעוצמה ובדיוק בהתאם לתוכנית, תוך גרימת נזק אסטרטגי חמור לאיראן והסרת איומים מעל ישראל


שר הביטחון ישראל כ"ץ סיים היום (שבת) הערכת מצב עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, ראש המוסד דדי ברנע, וצמרת צה"ל. בסיומה הוא אמר כי  "הדיקטטור האיראני הופך את אזרחי איראן לבני ערובה ומביא למציאות שהם, ובפרט תושבי טהרן, ישלמו מחיר כבד בגלל הפגיעה הנפשעת באזרחי ישראל".

כ"ץ הוסיף איום: "אם חמינאי ימשיך לירות טילים לעבר העורף הישראלי – טהרן תבער". בפתח הערכת המצב, שר הביטחון שיבח את צה"ל וגופי הביטחון על הפעולה המרשימה ועל ההישגים המבצעיים שנרשמים מול האיום החמור ביותר לקיומה של מדינת ישראל. הוא  ציין כי צה"ל ממשיך לפעול בעוצמה, בדיוק ובנחישות – בהתאם לתוכנית כפי שאושרה.

maximize-image
האם חמינאי יחוסל? צילום: רויטרס

כזכור, ביום שישי האחרון, כאשר נשאל דובר צה"ל: "האם יש כוונה לפגוע גם בחמינאי?", הוא השיב: "תראה, האישים שהצגתי עד עכשיו ופגענו בהם נמצאים בלב צמרת הביטחונית האיראנית. מעבר לזה אני לא רוצה להרחיב, ואנחנו נעדכן בהמשך בהתפתחויות נוספות".

בהערכת המצב עם פיקוד העורף שר הביטחון אמר כי המסקנה המרכזית שעולה היא שהישמעות האוכלוסייה להנחיות הצילה חיים רבים וצמצמה את היקף הפגיעות – ויש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ולהנחיות הגורמים המוסמכים.

הוא הוסיף כי "יש לציין לשבח את התנהלות ראשי הרשויות שפועלים יחד עם הגורמים המוסמכים מול תושביהן ביישובים. כוחותינו ממשיכים לתקוף באיראן ולפגוע במטרות אסטרטגיות בהתאם לתכנון המוקדם, תוך גרימת נזק כבד ליכולות איראניות והסרת איומים מעל למדינת ישראל. משטר האייתולות חצה קווים אדומים בירי המכוון לעבר העורף הישראלי – וישלם על כך מחיר כבד".

עקבו אחרינו גם ב-Google News