שר הביטחון ישראל כ"ץ סיים היום (שבת) הערכת מצב עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, ראש המוסד דדי ברנע, וצמרת צה"ל. בסיומה הוא אמר כי "הדיקטטור האיראני הופך את אזרחי איראן לבני ערובה ומביא למציאות שהם, ובפרט תושבי טהרן, ישלמו מחיר כבד בגלל הפגיעה הנפשעת באזרחי ישראל".
כ"ץ הוסיף איום: "אם חמינאי ימשיך לירות טילים לעבר העורף הישראלי – טהרן תבער". בפתח הערכת המצב, שר הביטחון שיבח את צה"ל וגופי הביטחון על הפעולה המרשימה ועל ההישגים המבצעיים שנרשמים מול האיום החמור ביותר לקיומה של מדינת ישראל. הוא ציין כי צה"ל ממשיך לפעול בעוצמה, בדיוק ובנחישות – בהתאם לתוכנית כפי שאושרה.

כזכור, ביום שישי האחרון, כאשר נשאל דובר צה"ל: "האם יש כוונה לפגוע גם בחמינאי?", הוא השיב: "תראה, האישים שהצגתי עד עכשיו ופגענו בהם נמצאים בלב צמרת הביטחונית האיראנית. מעבר לזה אני לא רוצה להרחיב, ואנחנו נעדכן בהמשך בהתפתחויות נוספות".
בהערכת המצב עם פיקוד העורף שר הביטחון אמר כי המסקנה המרכזית שעולה היא שהישמעות האוכלוסייה להנחיות הצילה חיים רבים וצמצמה את היקף הפגיעות – ויש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ולהנחיות הגורמים המוסמכים.
הוא הוסיף כי "יש לציין לשבח את התנהלות ראשי הרשויות שפועלים יחד עם הגורמים המוסמכים מול תושביהן ביישובים. כוחותינו ממשיכים לתקוף באיראן ולפגוע במטרות אסטרטגיות בהתאם לתכנון המוקדם, תוך גרימת נזק כבד ליכולות איראניות והסרת איומים מעל למדינת ישראל. משטר האייתולות חצה קווים אדומים בירי המכוון לעבר העורף הישראלי – וישלם על כך מחיר כבד".
