בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דווח היום (שישי) כי כוחותינו תקפו פעם נוספת סביב מתקן הגרעין בנתנז, מתקן העשרת האורניום המרכזי. הכור בנתנז היווה מוקד מרכזי לתקיפות האינטסיביות הלילה בסמגרת מבצע "עם כלביא".
ראש ארגון האנרגיה האטומית של איראן אישר כי הכור המהווה את אחד ממתקני הגרעין החשובים ביותר במדינה – נהרס. הדיווח מצטרף להודעה סבב"א שבה מצוין כי האתר הגרעיני באזור נמצא בין המטרות שישראל תקפה.

ראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן: "הכור בנתנז נהרס"
בסבא"א כתבו בפוסט ברשת X כי "סבא"א עוקבת מקרוב אחר המצב המדאיג מאוד באיראן. הסוכנות יכולה לאשר שאתר נתנז נמצא בין המטרות. הסוכנות נמצאת בקשר עם הרשויות האיראניות בנוגע לרמות הקרינה. אנו גם בקשר עם הפקחים שלנו במדינה".
המתקן הגרעיני בנתנז הוא מתקן העשרת האורניום האיראני המרכזי. המתקן הוקם בשנת 2002, בתור אתר סודי להעשרת אורניום אשר נכרה במחוז יזד. פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שביקרו באתר דיווחו על הרחבת האתר בנובמבר 2007. דיווח נוסף של סבא"א מפברואר 2008 הראה כי איראן החלה להרכיב צנטריפוגות מתוחכמות.
