accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

צה״ל תקף את אתר העשרת האורניום הגדול ביותר באיראן

שירה קריפס

שירה קריפס

יז סיון ה'תשפה (13.06.25)

4

15

like

2

dislike

חיל האוויר הישראלי תקף במהלך הלילה את אתר העשרת האורניום המרכזי של איראן בנטנז, בתיאום עם אגף המודיעין • התקיפה כוונה למתחמים תת-קרקעיים הכוללים צנטריפוגות ותשתיות חיוניות • נגרמה פגיעה משמעותית בתפקוד האתר וביכולתו לקדם את פרויקט הגרעין האיראני


במהלך הלילה (שישי) מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, תקפו את אתר העשרת האורניום של המשטר האיראני במרחב נטנז. מדובר באתר העשרת האורניום הגדול ביותר באיראן אשר פועל במשך שנים להשגת נשק גרעיני ומכיל בו את התשתיות הנדרשות להעשרה לרמה צבאית.

במסגרת התקיפות, נפגע המרחב התת-קרקעי באתר המכיל אולם העשרה בעל מספר קומות ובו צנטריפוגות, חדרי חשמל ותשתיות תומכות נוספות. בנוסף, הותקפו תשתיות חיוניות באתר המאפשרות את רציפות התפקוד שלו והמשך קידום הפרויקט של המשטר האיראני להשגת נשק גרעיני.

שיתוף הפעולה ההדוק של אגף המודיעין וחיל האוויר הביא לפגיעה משמעותית באתר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News